arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۲۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۱ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۷

طالبان: توافق درباره زمان خروج نیروهای آمریکایی و مذاکره درباره دولت موقت شایعه است

سخنگوی طالبان اعلام کرد که گزارش‌ها مبنی بر به توافق رسیدن این گروه با طرف آمریکایی بر سر زمان خروج نظامیان این کشور از افغانستان و مذاکره طرفین درباره ایجاد دولت موقت شایعه است. اخیرا رسانه‌های غربی گزارش داده بودند که براساس طرح پیشنهاد شده برای صلح، آمریکا قرار است ابتدا بطور فوری نیمی از نظامیان خود را از افغانستان خارج کند و سپس در بازه‌ای ۳ تا ۵ ساله دیگر نظامیان این کشور نیز افغانستان را ترک کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی طالبان اعلام کرد که گزارش‌ها مبنی بر به توافق رسیدن این گروه با طرف آمریکایی بر سر زمان خروج نظامیان این کشور از افغانستان و مذاکره طرفین درباره ایجاد دولت موقت شایعه است.

به گزارش تسنیم، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در واکنش به گزارش‌های منتشر شده مبنی بر توافق با هیئت مذاکره کننده آمریکایی به رهبری «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان برای زمان خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، این گزارش‌ها را تکذیب کرد.

اخیرا رسانه‌های غربی گزارش داده بودند که براساس طرح پیشنهاد شده برای صلح، آمریکا قرار است ابتدا بطور فوری نیمی از نظامیان خود را از افغانستان خارج کند و سپس در بازه‌ای 3 تا 5 ساله دیگر نظامیان این کشور نیز افغانستان را ترک کنند.

همچنین گزارش‌هایی منتشر شده بود که دو طرف در دور پنجم مذاکرات درباره تشکیل دولت موقت در افغانستان گفت‌وگو کرده‌اند.

مجاهد در پاسخ به این گزارش‌ها اعلام کرد: در نشست‌های کنونی نه درباره دولت موقت و نه انتخابات گفت‌وگو شده و نه طرف آمریکایی پیشنهاد داده که تا 4 تا 5 سال دیگر در افغانستان باقی بماند.

سخنگوی طالبان با تصریح بر اینکه در این دیدار هیچ توافقی صورت نگرفته نیز گفت که در این نشست درباره خروج و چگونگی خارج شدن نیروهای آمریکایی از افغانستان و همچنین کسب اطمینان از اینکه خاک افغانستان توسط گروه‌های تروریستی مورد استفاده قرار نگیرد، گفت‌وگو شده است و دیگر گزارش‌ها حقیقت ندارد.

نظرات بینندگان