arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۲۱۹
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۴ - ۱۳ آذر ۱۳۹۰

لاریجانی: قیام ملت های مسلمان در منطقه نشات گرفته از تفكر امام حسین(ع) است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: قیام ملت های مسلمان در منطقه، نشات گرفته از تفكر اباعبدالله الحسین(ع) است.

به گزارش اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی روز یكشنبه در مراسم عزاداری كاركنان و سپاه حفاظت مجلس شورای اسلامی شركت كرد.

وی در این مراسم كه به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) در جوار مزار شهدای گمنام در محوطه ساختمان بهارستان برگزار شد، اظهارداشت: هر چه برداشت ملت ها از سخنان و اندیشه های امام حسین (ع) بیشتر شود، همبستگی آنها در مقابله با ظلم و جور بیشتر می شود، چرا كه سخنان آن حضرت در زمان شهادت هم امر به معروف و هم نهی از منكر بود.

رییس مجلس همچنین گفت: ملت ایران این روزها با برگزاری عزاداری ها و سوگواری ها قلوب خود را به سوی آرمان های امام حسین(ع) نزدیك می كند.

لاریجانی افزود: ملت ایران از معدود ملت هایی است كه از این نوع حماسه های آرام كننده روح و نرم كننده قلب انسان برخوردار است و این امر از نكات باعظمت مكتب تشیع به شمار می آید كه حماسه هایی برتر در تاریخ بشر را درون خود دارد.

وی ادامه داد: در بین فرقه های اسلامی و غیراسلامی این گونه مراسم هایی كه موجب همبستگی همه ملت و نزدیك شدن قلب ها برای رسیدن به یك آرمان بزرگ می شود، كمتر به چشم می خورد و این به دلیل وجود ائمه معصومین (ع) در مكتب تشیع است كه حرف ها، گفتار و كردارشان عین صحت و درستی بود.

لاریجانی با بیان این كه مضامین عرفانی و توحیدی در دعای عرفه امام حسین (ع) بسیار عالی و رفیع است ، یادآور شد: در مفاهیم سخنانی كه از امام حسین (ع) نقل می شود بهترین مضامین توحیدی و حركت آفرین به ویژه علیه ظلم حاكمان جور نهفته است.

وی خاطرنشان كرد: قیام امام حسین (ع) یك انقلاب كامل بود چرا كه توحید ناب، حماسه، حركت و جوشش را با هم داشت.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) در آخرین لحظات نزدیك به شهادت به فرزند خویش امام سجاد (ع) فرمودند؛ 'بپرهیزید از زمانی كه ظلمی به مردم و ملت بشود و شما حرف یا سخنی به زبان نرانید و دفاعی نكنید'، این حرف بسیار بزرگی برای همه ملت ها است كه مسوولیت بزرگ و مشترك آنها در مقابل ظلم و بی عدالتی را نشان می دهد.

رییس مجلس افزود: ملت ها یك مسوولیت مشترك برای ایجاد عدالت و مبارزه با ظلم دارند، بسیاری از گرفتاری هایی كه برخی افراد صالح به آن مبتلا هستند به آن علت است كه آنها در مقابل ظلم و باطل سكوت كرده اند.

لاریجانی، قیام امام حسین (ع) را تجلی فكری نو و حیات بخش عنوان كرد و گفت: صیانت و حفاظت از شعائر اسلامی موجب همبستگی قلوب می شود و این از بركات معارف بلند اهل بیت (ع) است، بنابراین در عین شورآفرینی باید حقایق حماسه حسینی فهم و درك شود.
نظرات بینندگان