arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۲۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۵ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۷

هشدار وزیر انرژی آمریکا نسبت به عواقب قانون ضداوپک: ممکن است قیمت نفت را بالا ببرد

وزیر انرژی آمریکا هشدار داد قانون ضداوپک که در کنگره در دست بررسی قرار دارد، ممکن است با ممانعت از مدیریت عرضه توسط این گروه، به جهش بلندمدت قیمت نفت منجر شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر انرژی آمریکا هشدار داد قانون ضداوپک که در کنگره در دست بررسی قرار دارد، ممکن است با ممانعت از مدیریت عرضه توسط این گروه، به جهش بلندمدت قیمت نفت منجر شود.

به گزارش ایسنا، ریک پری از نقش اوپک در متعادل کردن عرضه دفاع کرد و لایحه‌ای که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیش از به قدرت رسیدن مکرراً از آن دفاع کرده بود را مورد انتقاد قرار داد.

کاخ سفید درباره اظهارات اخیر وزیر انرژی این کشور اظهارنظر نکرد و درباره این که آیا ترامپ در صورت تصویب شدن این قانون در کنگره آن را امضا خواهد کرد توضیحی نداد.

کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا در هفتم فوریه لایحه نوپک را تصویب کرد و راه را برای رأی دادن به این لایحه در صحن مجلس هموار کرد. لایحه مشابهی که در سنا معرفی شده، هنوز تصویب نشده است.

لایحه‌های مشابه نوپک در دو دهه گذشته معرفی شده اما راه به جایی نبرده‌اند. این لایحه که قانون "هیچ کارتل تولیدکننده و صادرکننده" یا "نوپک" نام دارد برای نخستین بار در ماه مه گذشته اعلام شد. این لایحه به دولت اجازه خواهد داد شکایت‌هایی علیه اعضای اوپک برای نقض مقررات ضد انحصارطلبی مطرح کند. این قانون متممی برای قانون ضد انحصارطلبی شرمان در سال ۱۸۹۰ خواهد بود.

ریک پری در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با فاتح بیرول، مدیر آژانس بین‌المللی انرژی در مقر وزارت انرژی اظهار کرد: تصور می‌کنم پیش از تصویب قانونی که ممکن است عواقبی داشته باشد محتاط باشیم. بازار جهانی نفت همچنان به مدیریت عرضه نیاز دارد.

وزیر انرژی آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا دولت ترامپ درباره تأثیر قانون جدید سازمان بین‌المللی دریانوردی که از اول ژانویه سال ۲۰۲۰ به اجرا گذاشته می‌شود بر قیمت نفت نگران است، گفت: ترامپ همیشه قیمت نفت را زیر نظر دارد.

بر اساس گزارش پلاتس، پری گفت: هدف سیاست انرژی آمریکا، قیمت‌های باثبات است که برای بازارهای جهان خوب است.

نظرات بینندگان