arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۲۳۲
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۸ - ۱۳ آذر ۱۳۹۰

طرح سه فوريتي مجلس براي برخورد با 25 سفير

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جام جم آنلاين: عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس از پيشنهاد طرح سه فوريتي براي برخورد با 25 سفير اروپايي خبر داد و گفت: پيشنهاد اين طرح براي برخورد با سفرايي است كه كارناوال سياسي در تهران براه انداختند.

فاطمه آليا نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي افزود: اين سفرا بعد از قضيه ورود دانشجويان به سفارت انگليس و باغ قلهك كه متعلق به ملت ايران است، خيابانهاي تهران را فضاي جولان و تاخت و تاز ديپلماتيك خود قرار دادند كه عملي قبيح و زشت و خلاف مقررات ديپلماتيك بوده است.

برخي از نمايندگان مجلس پيشنهاد دادند تا براي برخورد با اين سفرا طرح سه فوريتي در مجلس ارائه شود."

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس گفت: در حال حاضر مجلس جلسه ندارد و هفته آينده كه مجلس بازگشايي شد، تصميماتي در اين زمينه گرفته خواهد شد.

وي تاكيد كرد: انگليس و برخي كشورهاي تحقير شده توسط ملت هاي خود ظاهرا درك قابل قبولي از عمق و عظمت انقلاب اسلامي ايران ندارند.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي اظهار داشت : اگر ظرف چند روز آينده اين سفرا تغييراتي در رفتار خود ايجاد كردند، ممكن است تصميمات ديگري اتخاذ شود در غير اين صورت طرح سه فوريتي حتما در مجلس ارائه مي شود.

آليا گفت: نمايندگان ملت همانگونه كه طرح كاهش رابطه با انگلستان را به تصويب رساندند، از اين به بعد هم در مورد هر كشوري كه بخواهد بزرگي، عزت و استقلال ملت ايران را مورد اهانت قرار دهد، تصميم گيري خواهند كرد.

وي افزود: انگليس و سفير بي ادب اين كشور سعي كردند تا حركت خودجوش دانشجويان كه حاكي از خشم آنها بود را وارونه جلوه دهند و آن را منتسب به دولت و نظام كنند در حالي كه همگان مي دانند كه حركت دانشجويان خودجوش و براي ابراز تنفر و انزجار نسبت به توطئه هاي روباه پير انگليس، شيطنت ها و دشمني هاي آنها عليه ملت و همچنين غصب باغ قلهك بوده است.

بعد از تجمع  هشتم آذرماه دانشجويان مقابل سفارت انگلستان و باغ قلهك ، سفرا و دیپلمات‌های ۲۵ کشور خارجی روز پنج شنبه پس از بازدید از باغ قلهک، وارد سفارت انگلیس در خیابان فردوسی شدند.

سفیر لهستان که کشور متبوعش ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد روزهاي چهارشنبه و پنج شنبه گذشته سه جلسه اضطراری با حضور همین سفرا در محل سفارتخانه خود برگزار کرده و این دیپلمات‌ها تصمیم گرفتند از سفارت انگلیس و باغ قلهک بازدید کرده و با جمع آوری مستندات گزارشی به اتحادیه اروپا ارسال کنند.

سفرا و دیپلمات‌های کشورهای سوئیس، لهستان، مکزیک، چک، مجارستان، نیوزیلند، فنلاد، قبرس، روسیه، یونان، بلغارستان، هلند، اسلواکی، رومانی، ترکیه، برزیل، استرالیا،‌ اتریش، بلژیک، ایتالیا، آلمان، ایرلند، اسپانیا، دانمارک و کرواسی از جمله این افراد بودند.

انگلیس با ایجاد این جنگ روانی، خبرنگاران رسانه‌های غربی مستقر در کشورمان را نیز هماهنگ کرده بود تا با دیپلمات‌های کشور‌های خارجی وارد باغ قلهک و سفارت انگلیس شوند اما با ممانعت پلیس دیپلماتیک مواجه شدند.

وزارت امور خارجه کشورمان تا کنون اقدام جدی در این زمینه بعمل نیاورد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
0
3
اين رابخون تابدوني كه چي به چيه
http://www.entekhab.ir/fa/news/46158
بهزاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
0
19
واسه بررسی گرونیها و مشکلات مردم یه طرح نیم فوریتیم بدید والا جای دوری نمیره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
16
2
امیدوارم که مجلس محترم جواب درخورشایسته ومحکمی به این پرروها بدهد!!!!!!!!!!!!!
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
1
17
بابا بس کنید تو را به خدا.. همه دنیا باید طبق خواسته شما عمل کنند؟ مردم ما آسایش می خواهند. زندگی می خواهند. تکه نانی برای خوردن می خواهند. آب و نان می خواهند .. آزادی نخواستیم لااقل نانمان را آجر نکنید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
1
16
همه مشکلات مملکت حل شده مونده این نماینده ها که هر روز یک تنش ایجاد کنند.
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
0
20
یک طرح سه فوریتی هم بدهید آقازاده هایتان را از انگلیس و کانادا و فرانسه و استرالیا برگردانید اگر راست می گویید و صادق هستید؟
مجید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
0
2
سوال از رییس جمهور چه شد؟ 3 هزار میلیار چه شد؟ قرن 21 شده مثل اینکه یکم واقع بین باشید. به فکر مردم باشید
نظرات بینندگان