arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۲۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۱ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۷

جدایی طلبان جنوب یمن: دولت منصور هادی نماینده ما در مذاکرات صلح نیست

فرمانده جدایی طلبان جنوب یمن گفت: دولت فراری و مستعفی منصورهادی نماینده شورای انتقالی جنوب یمن در مذاکرات صلح یمن نیست و ما از وی دستور نمی گیریم. وی افزود: دستیابی به هرگونه توافقی در جریان مذاکرات صلح یمن بدون حضور نمایندگان شورای انتقالی جنوب (جدایی طلبان یمن) برای ما هیچ اعتباری ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده جدایی طلبان جنوب یمن گفت: دولت فراری و مستعفی منصورهادی نماینده شورای انتقالی جنوب یمن در مذاکرات صلح یمن نیست و ما از وی دستور نمی گیریم.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز که امروز (شنبه) این خبر را در تارنمای خود منتشر کرد، 'احمد عمر بن فرید' یکی از فرماندهان شورای انتقالی جنوب یمن (مورد حمایت امارات) در مصاحبه با این خبرگزاری اعلام کرد: هرگونه توافق در یمن، بدون در نظر گرفتن خواسته های شورای انتقالی جنوب (یمن)، منجر به وقوع یک درگیری گسترده خواهد شد.
وی افزود: دستیابی به هرگونه توافقی در جریان مذاکرات صلح یمن بدون حضور نمایندگان شورای انتقالی جنوب (جدایی طلبان یمن) برای ما هیچ اعتباری ندارد.
شورای انتقالی جنوب یمن در می 2017 (اردیبهشت - خرداد 96) پس از آن که 'عیدروس الزبیدی' استاندار وقت عدن روسای قبایل جنوب این کشور را برای تشکیل این شورا متحد کرد، تشکیل شد.
این شورا هم اکنون کنترل استان های جنوبی یمن را در اختیار دارد.
رژیم امارات رسما از این شورا حمایت می کند و سعی دارد یک قدرت موازی سیاسی و نظامی با دولت مستعفی یمن به وجود بیاورد، قدرتی که اوامر امارات را بدون توجه به خواسته های عربستان اجرایی کند.
از هنگام آغاز مذاکرات میان دولت مستعفی و فراری منصور هادی (مورد حمایت عربستان) و انصارالله، نماینده ای از شورای انتقالی جنوب یمن در آن حضور نداشته و این امر جدایی طلبان جنوب یمن را بر آن داشته تا در روند این مذاکرات کارشکنی کنند.
عناصر مسلح مورد حمایت امارات در یمن بارها توافق آتش بس در استان الحدیده را زیر پا گذاشته اند و مواضع نیروهای انصارالله در این استان را بمباران کردند تا نشان دهند حضور آنان در این مذاکرات بسیار مهم است.
مصاحبه امروز رویترز با بن فرید نیز حاکیست که رژیم امارات از جاه طلبی حکام جوان خود عقب نشینی نمی کند و سعی دارد عربستان را از دور قدرت در یمن خارج کند.
بن فرید تاکید کرده که، اگر دولت مستعفی و فراری منصور هادی حضور ما در مذاکرات صلح یمن را نپذیرد ما نیز به توافقات امضا شده میان طرفین پایبند نخواهیم بود.
وی افزود: ما سه مرتبه با گریفیتش نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن دیدار داشتیم که وی هر سه مرتبه وعده حضور ما در مذاکرات صلح را داد، اما ما همچنان در این مذاکرات نماینده نداریم.
عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.در اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی از جمله 85 هزار کودک شهید شده اند که بیشتر این کودکان بر اثر گرسنگی و قحطی اعمال شده از سوی این ائتلاف جان خود را از دست داده اند.
جنگ علیه یمن همچنین میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده است، به گونه ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را 'بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی' نامید.
شمار زیادی از این کشته ها را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

نظرات بینندگان