arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۲۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۰ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۷

اسپوتنیک: تحریم های نفتی ونزوئلا به ضرر آمریکا است

مرکز انرژی 'اسکولکوو' روسیه پیش بینی کرد که تحریم های نفتی علیه ونزوئلا در مرحله نخست به زیان آمریکا بوده چرا که پالایشگاه های نفتی این کشور با کمبود مواد اولیه روبه رو خواهند شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اسپوتنیک: تحریم های نفتی ونزوئلا به ضرر آمریکا استبراساس داده های اطلاعاتی مرکز انرژی 'اسکولکوو'، در پی توافق کاهش تولید کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای کاهش تولید و اقدام آمریکا برای تحریم نفت ایران و ونزوئلا، بازار جهانی با خطر کمبود نفت سنگین روبه رو می شود.
اسپوتنیک ادامه داد که این افزایش قیمت نفت خام، فعالیت پالایشگاه ها را تحت تاثیر قرار می دهد. 
بر این اساس، پالایشگاه هایی که قرار است نفت سنگین را پالایش کنند، نمی توانند خیلی سریع برای ادامه فعالیت خود به نفت سبک روی آورند زیرا این تغییر رویکرد به سرمایه گذاری و زمان نیاز دارد.
همچنین بسیاری از پالایشگاه های مستقر در خلیج مکزیک به واردات نفت سنگین به ویژه نفت ونزوئلا وابسته هستند.
بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی معتقدند که در کوتاه مدت تحریم های واردات نفت ونزوئلا تاثیر منفی بر پالایشگاه ها به ویژه پالایشگاه های آمریکایی خواهد داشت.
بحران سیاسی در ونزوئلا و اقدام اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر تحریم شرکت ملی نفت این کشور، مانع از کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی شده است.
با وجود آنکه ظرفیت تولید نفت ونزوئلا به سبب تحریم های آمریکا به شدت کاهش یافته است، اما کاراکاس همچنان یکی از بازیگران مهم در بازارهای نفتی جهان محسوب می شود. 
تحریم واردات نفت ونزوئلا از سوی آمریکا همواره یکی از ابزارهای مهم واشنگتن برای مقابله با دولت کاراکاس بوده است. 
بر این اساس، دولت ترامپ در بحبوحه بحران سیاسی در ونزوئلا اعلام کرد، شرکت نفت دولتی این کشور (PDVSA) را تحریم می کند.
استیو منوچین وزیر خزانه داری آمریکا گفت: راه رفع تحریم ها علیه شرکت نفت ونزوئلا انتقال سریع حکومت به رئیس جمهوری موقت (گوایدو) یا به دولتی است که بصورت دمکراتیک انتخاب شده باشد.
«خوان گوایدو» رهبر مخالفان دولت در ونزوئلا ، چندی پیش خود را به عنوان رئیس جمهوری دولت موقت این کشور معرفی و سوگند یاد کرد.
ترامپ رئیس جمهوری آمریکا فوری از رئیس جمهوری خودخوانده ونزوئلا حمایت کرد و او را به رسمیت شناخت اما ارتش ونزوئلا وفاداری خود را به مادورو همچنان حفظ کرده است.

نظرات بینندگان