arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۲۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۰ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۷

چقدر احتمال دوباره زلزله در بوشهر می‌رود؟

مدیر کل مدیریت بحران بوشهر با اشاره به وقوع چندین زلزله در روز گذشته در شهرستان دیر گفت: با زلزله‌های اخیر در شهرستان دیر، انرژی زمین تخلیه شده و بنابراین پس لرزه‌ها خطر کمتری خواهند داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر کل مدیریت بحران بوشهر با اشاره به وقوع چندین زلزله در روز گذشته در شهرستان دیر گفت: با زلزله‌های اخیر در شهرستان دیر، انرژی زمین تخلیه شده و بنابراین پس لرزه‌ها خطر کمتری خواهند داشت.

قاسم قائدی با بیان اینکه طی روزهای اخیر یک زلزله با بزرگی 4 ریشتر و چندین زلزله بالای 3 ریشتر و کمتر از آن در بندر دیر داشته ایم، توضیح داد: با این شرایط بلافاصله شورای هماهنگی مدیریت بحران در دیر تشکیل شد و نیروهای ستاد بحران در حالت آماده‌باش هستند، همچنین از زمان وقوع اولین زلزله دستگاه های امدادی هم به صورت خاص آماده هستند.

وی ادامه داد: به مردم در سطح بندر دیر و استان بوشهر هشدار داده شده است، ضمن اینکه وقتی گسل ها در این شرایط قرار می گیرند در حال تخلیه انرژی هستند، با این حال زلزله از حوادث تقریبا غیرقابل پیش بینی است ولی وقتی تخلیه لازم صورت گرفته و پس لرزه ها رخ دهد، خطر کمتر خواهد شد.

مدیر کل مدیریت بحران بوشهر با اشاره به اینکه تیم کارشناسان این ستاد در حال انجام کار در مناطق دارای خطر هستند، عنوان کرد: هنوز شرایط اسکان ضروری تشخیص داده نشده است. افرادی هم مراجعه کرده و از خطرات احتمالی چون مشکلات بنای فرسوده شان اطلاع می‌دهند ولی برخی از مسائل غیرقابل اجتناب هستند.

قائدی با بیان اینکه استان بوشهر بر روی گسل زلزله قرار دارد، خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز زمین لرزه ای به قدرت 5 ریشتر در گنخک (مرز بین شهرستان دشتی و دیر) رخ داده است؛ امیدواریم که حادثه ای رخ ندهد و وضعیت حاد پیش نیاید، با این وجود ستاد مدیریت بحران در سطح شهرستان و استان آمادگی برخورد با وقوع زلزله احتمالی را دارد.

فرماندار دیر روز گذشته گفته، بر اساس گزارش‌های دریافتی از شروع زلزله در روز گذشته، خوشبختانه تلفات جانی و خسارت به ساختمان‌ها گزارش نشده است و وضعیت آب برق تلفن و گاز و خدمات آب برق گاز تلفن طبق روال عادی است.

کریم علی حسنی اظهار کرده، حوالی ساعت ۱۰ و ۴۶ دقیقه روز گذشته تا ساعت ۱۱ و 30، هفت بار زمین لرزه در شهرستان دیر احساس شد که بزرگترین آن 3.4 ریشتر در عمق 15 کیلومتری زمین بوده‌ است.

 

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان