arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۲۵۱۵
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۱ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۷

ذوالنور: این گونه نیست که روحانیون و مداحان لیست انتخاباتی بدهند و بگویند بقیه کافر هستند

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان گفت: روحانیون مورد اعتماد گروه‌های مختلف جامعه هستند و مانند دیگر شخصیت‌های مرجع اجتماعی به حساب می‌آیند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت‌ که روحانیون هم مثل بقیه گروه‌های اجتماعی مجاز هستند در انتخابات از کسی حمایت کنند.

به‌ گزارش ‌ایسنا، حجت‌الاسلام ذوالنور در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه‌) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت‌: آقای قاضی پور، در اظهاراتش گفت که اگر انتخابات لیستی شود روحانیون و مداح‌ها لیستی ارائه می‌کنند و می‌گویند "بقیه کافر هستند" این تعبیر مناسبی نیست. به‌ هر حال روحانیون مورد اعتماد گروه هایی از جامعه هستند و مانند بقیه شخصیت‌ها، دسته‌جات، اصناف و شخصیت‌های مرجع اجتماعی ممکن است اظهار نظر کنند.

وی خاطرنشان کرد: البته خیلی از روحانیون به خاطر جایگاه و سمتی که دارند اظهار نظر نمی‌کنند، ولی مثل بقیه آحاد مردم مجاز هستند از کسی حمایت کنند و ممکن است کسانی را تایید کنند. این که به آنها نسبت دهیم آنها لیستی می‌دهند و می‌گویند که بقیه کافر هستند، درست نیست. تا حالا روحانیت نه چنین نسبتی دادند و نه می‌دهند.

ذوالنور یادآور شد: مردم به رهنمودهای شخصیت‌های روحانی نگاه می‌کنند، زیرا آنها ملاک و شاخص‌هایی دارند. لازم است که نمایندگان در بیانات خود رعایت کنند که چنین چیزهایی اثر منفی در ذهن مردم نگذارد.

نظرات بینندگان