arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۲۵۴۷
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۳ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۷

اختصاص درآمد ۶۰۰ میلیارد تومانی پارک حاشیه‌ای شهرداری به توسعه حمل و نقل عمومی درسال آتی

خزانه دار شورای شهر تهران با اشاره به درآمد ۶۰۰ میلیارد تومانی پارک حاشیه‌ای سال آینده شهرداری تهران گفت: این منبع درآمدی به طور کامل برای توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص می‌یابد.از اولویت های شهرداری برای سال آینده احیای بافت‌های فرسوده است که در تبصره "۲۰" لایحه به آن اشاره شده است و سهم شهرداری در کمک به احیای بافت‌های فرسوده افزایش پیدا کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به درآمد ۶۰۰ میلیارد تومانی پارک حاشیه‌ای سال آینده شهرداری تهران گفت: این منبع درآمدی به طور کامل برای توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص می‌یابد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، حسن رسولی در پایان جلسه نوبت صبح یکصد و بیست و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران، گفت‌: بودجه سال جاری شهرداری ۱۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بود که لایحه پیشنهادی شهرداری برای بودجه سال آینده حدود ۱۸ هزار و ۲۳۸ میلیارد تومان است. با توجه به دور نمایی که از سال آینده داریم، چرا بودجه ۱۷ هزار میلیارد تومانی امسال به ۱۸ هزار و ۲۳۸ میلیارد تومان برای سال آینده باید افزایش پیدا کند؟ آیا این افزایش بودجه لطمه‌ای به تخصیص بودجه وارد نمی‌کند؟ اگر در خوش بینانه ترین حالت فرض کنیم سال آینده حدود ۳۰ درصد تورم داریم، قدرت خرید سال ۹۷ را اگر می خواستیم حفظ کنیم، باید با احتساب نرخ تورم ۲۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان بودجه برای سال آینده افزایش پیدا می‌کرد ، ولی در حال‌ حاضر بودجه فعلی شهرداری تهران برای سال آینده ۸.۴ درصد با نرخ تورم ۳۰ درصدی، پایین‌تر است.

وی افزود: یکی از رویکردهای شورای اسلامی شهر تهران در دوره پنجم صرفه جویی در اداره شهر است. اولویت دوم برای شورای اسلامی شهر تهران توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه‌ حمل و نقل ریلی است. این امکان وجود دارد ظرف سه سال آینده ظرفیت حمل و نقل ریلی درون شهری از دو میلیون سفر روزانه به پنج میلیون سفر روزانه افزایش یابد و به تبع آن شاهد کاهش آلودگی هوا و ترافیک نیز باشیم.

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: برای تحقق این مهم اجازه دادیم دو میلیارد یورو شهرداری از اعتبارات خارجی استفاده کند. در بند "ب" تبصره "یازده" لایحه بودجه سال آینده شهرداری تهران یکی از موضوعاتی است که وعده آن به مرد م داده شده است شفاف سازی است لذا در این لایحه مقرر شده است کلیه قراردادهای بالای ۲۰۰ میلیون تومان از آغاز تا انتها در سامانه "شفافیت" اطلاع رسانی شود.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از اولویت های شهرداری برای سال آینده احیای بافت‌های فرسوده است که در تبصره "۲۰" لایحه به آن اشاره شده است و سهم شهرداری در کمک به احیای بافت‌های فرسوده افزایش پیدا کرده است.

رسولی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تبصره "۲۶" لایحه بودجه شهرداری تهران برای سال آینده اشاره کرد و گفت‌: شفاف سازی ۳۰۰ میلیارد تومانی که در غالب ماده "۱۶" در اختیار شهردار تهران برای کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی در نظر گرفته شده است، باید نام افراد در سامانه "شفافیت" درج شود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه‌ داد: تبصره "۲۳" که یکی از تبصره‌های مهم بودجه است به ساختار گسترده و ناکارآمد در حوزه تشکیلات نیروی انسانی پرداخته است که در بند "پنج" این تبصره شهرداری موظف شده است نسبت به سال جاری شش درصد از نیروهای خود را از طریق بازنشستگی پیش از موعد و سایر روش ها کم کند. به شهرداری اجازه داده شده است که معادل ۵۰ درصد از این نیروهای جذب شده را از طریق فارغ التحصیلان برتر کشور جذب کند. با این تبصره و بر اساس بند "پنج" نسبت به جذب‌ افراد قرار است اقدام شود.

به گفته وی در سال ۹۸ نیز مقرر شده ۱۰ درصد از تعداد واحدها و سازمان‌ها در شهرداری تهران کاسته شود که این اقدام در جهت کوچک سازی شهرداری تهران است. همچنین در تبصره "۲۸" که معطوف به صرفه جویی است، شهرداری موظف است ۷۰ درصد صرفه جویی داشته باشد و هزینه‌های سفرهای خارجی نیز تا ۶۰ میلیارد تومان کاهش یابد.

خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران ادامه‌ داد: در تبصره "۳۲ " لایحه به شهرداری این اجازه داده شده است تا از محل اجاره پارک‌های حاشیه‌ای در کل شهر که درآمد ۶۰۰ میلیارد تومانی را به همراه دارد، زیر ساخت‌های الکترونیکی آن را مهیا کند و ۱۰۰ درصد این مبلغ به توسعه حمل و نقل عمومی و مترو اختصاص داده شود.

وی تاکید کرد : تبصره "۳۸" نیز برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام از جمله پل گیشا و سایر پروژه‌ها که در کل ۲۷ پروژه‌ در سال آینده خواهد بود، مقرر است بر اساس اولویت اقدام شود.

نظرات بینندگان