arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۲۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۲۳ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۷

معاون وزیر جهاد کشاورزی: قیمت قند و شکر در بازار متعادل می شود

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهادکشاورزی گفت: در چند روز گذشته حجم بالایی شکر از ذخایر شرکت بازرگانی دولتی ایران در استانها وارد بازار شده است و بزودی قیمت این محصول متعادل می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون وزیر جهاد کشاورزی:قیمت قند و شکر در بازار متعادل می شود«عبدالمهدی بخشنده» روز یکشنبه در حاشیه آیین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای 40 سال مدیریت جهادی در محل مصلای تهران در جمع خبرنگاران درباره چند برابری قیمت قند و شکر افزود: شکر دارای قیمت مصوب است و تاکنون قیمت شکر نه تنها دو برابر بلکه نیم برابر هم نشده است.
معاون وزیر جهادکشاورزی اضافه کرد: آنچه همچون مواد پروتئینی و میوه به ارزاق مردم مربوط می شود، در طول ماه های اخیر برای تنظیم بازار شب عید به اندازه کافی تامین و در استان ها توزیع شده است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

** ستاد تنظیم بازار متولی توزیع گوشت قرمز شد 
بخشنده درباره وضعیت بازار گوشت قرمز تصریح کرد: وزارت جهادکشاورزی متولی تامین گوشت قرمز مورد نیاز کشور از محل تولید داخل و واردات است که مطابق تصمیم دولت توزیع آن بر عهده ستاد تنظیم و وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهد بود.
معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی افزود: روز گذشته مجلس شورای اسلامی در آخرین روز بررسی بودجه سال 98 ، دست دولت را برای تامین ارز 4200 تومانی یا ارز نیمایی برای محصولات مختلف در سال آینده باز گذاشت.
وی اظهار داشت: در روزهای اخیر حدود 140 هزار تن واردات گوشت منجمد گوساله از برزیل و گوشت گرم گوسفندی از 14 کشور مختلف توسط 97 شرکت واردکننده، داشته ایم که تاکنون مقداری از آن وارد شده که این میزان واردات نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
معاون وزیر جهادکشاورزی با تاکید بر اینکه واردات انواع گوشت قرمز گوساله و گوسفندی برای سال آینده نیز ادامه خواهد یافت، گفت: دولت تمام ارز مورد نیاز را دولت تامین کرده است و توسط ستاد تنظیم بازار به جامعه هدف مثل تعاونی های کارمندی، کارگری، فرهنگیان، بازنشستگان و نیروهای مسلح، بهزیستی و کمیته امداد ارایه خواهد شد.
به گزارش ایرنا، نمایشگاه دستاوردهای 40 سال مدیریت جهادی در بخش کشاورزی تا 14اسفند به مدت سه روز در مصلای تهران برگزار می شود.
در این نمایشگاه دستاورد‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی فناوری‌های پیشرفته غذایی، صادرات، فعالیت‌های تشکل‌های جهادی ارایه و پاویون حلال با محور‌های مدیریت جهادی، بهره وری کشاورزی، توسعه پایدار و تجارت حلال برپا خواهد شد.
همزمان با برپایی این نمایشگاه، عرضه مستقیم کالا‌های کشاورزی مانند محصولات باغی با قیمت تنظیم بازار و خشکبار آغاز می‌شود و تا ۲۶ اسفند نیز ادامه خواهد یافت.
در حاشیه این نمایشگاه از جلد چهارم دانشنامه اسلامی کشاورزی و منابع طبیعی و محیط زیست، نخستین رادیوی اینترنتی موسوم به رادیو جهاد رونمایی می شود.
همچنین قرار است در روز ۱۷ اسفند ماه به مناسبت هفته درختکاری با هماهنگی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری نهال مثمر به صورت رایگان در محل نماز جمعه تهران عرضه شود؛ در روز ۲۴ اسفند ماه نیز در محل نماز جمعه تهران، جمعه بازار کشاورزی برای عرضه سیب درختی و پرتقال با قیمت های تنظیم بازاری عرضه برپا خواهد بود.
برای پاسخگویی به هموطنان و تولید کنندگان بخش کشاورزی نیز در حاشیه نماز جمعه تهران (17 اسفند)، میز خدمت مدیران جهاد کشاورزی دایر است.

نظرات بینندگان