arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۲۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۰۸ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۷

سوریه: ائتلاف آمریکایی، حومه دیرالزور را با بمب های فسفری بمباران کرد

منابع محلی بدون ذکر جزئیات دقیق به خبرگزاری رسمی سوریه گفتند؛ مزارع الباغوز در مرز سوریه و عراق هدف بمب های فسفری قرار گرفتند که در جریان آن شماری از ساکنان غیرنظامی که اکثریت آنان را زنان و کودکان تشکیل می دادند، کشته و یا زخمی شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ائتلاف آمریکایی مدعی ضد داعش یکشنبه شب در اقدامی کاملاً خلاف قوانین و کنوانسیون های بین المللی، حومه شهر «دیرالزور» در شرق سوریه را با بمب های فسفری بمباران کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، این حملات علیه ساکنان منطقه مزراع «الباغوز» در حومه شرقی دیر الزور انجام گرفته است.
منابع محلی بدون ذکر جزئیات دقیق به سانا گفتند؛ مزارع الباغوز در مرز سوریه و عراق هدف بمب های فسفری قرار گرفتند که در جریان آن شماری از ساکنان غیرنظامی که اکثریت آنان را زنان و کودکان تشکیل می دادند، کشته و یا زخمی شدند.
شاهدان عینی به شمار دقیق تلفات این حملات هیچ اشاره ای نکردند.
ائتلاف متجاوز آمریکایی 15 دی ماه گذشته نیز در حملات جداگانه ای به استان دیرالزور در شرق سوریه، 21 غیرنظامی را کشته بودند.
آمریکا و چند کشور محدود همپیمان آن، از اوت 2014 (مرداد 1393) به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل متحد و بدون هماهنگی با دولت سوریه، ائتلافی به اصطلاح بین المللی تشکیل داده اند.
تاکنون بسیاری از شهروندان بی گناه سوری در استان های الرقه، دیرالزور، حسکه و حلب در نتیجه بمباران این ائتلاف متجاوز به خاک و خون کشید شده و بسیاری از زیرساخت های این کشور را تخریب کرده اند.
دولت سوریه بارها از شورای امنیت و سازمان ملل متحد خواست، برای پایان دادن به تجاوز نیروهای متجاوز در خاک این کشور اقدامی صورت دهد و با ارسال نامه های مکرر، حملات جنگنده های ائتلاف به سرکردگی آمریکا به خاک خود را محکوم کرده است.

نظرات بینندگان