arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۲۷۷
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۲ - ۱۴ آذر ۱۳۹۰

افزایش غیرمحسوس شهریه‌ دانشجویان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تعدادی از موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی طی اطلاعیه‌هایی اعلام کردند برای دریافت مبلغی از دانشجویان به صورت مازاد بر شهریه‌شان مجوز گرفته‌اند که عملیاتی شدن این اقدام اعتباری 40 میلیارد ریالی را وارد گردش مالی این موسسات می‌کند.

به گزارش مهر، موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی که تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت می‌کنند علاوه بر شهریه‌ای که در هنگام ثبت‌نام نیمسال جاری از دانشجویان دریافت کرده‌اند 21 هزار و 600 تومان دیگر نیز از دانشجویان طلب کرده‌اند.

موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی هنگام دریافت این 21 هزار و 600 تومان، عنوان می‌کنند بر اساس بخشنامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اقدام به دریافت این مبلغ می‌کنند.

بر اساس اظهارات دانشجویان، مسئولان این موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی از ارائه آنچه که از سوی این موسسات تحت عنوان "بخشنامه وزارت علوم" نام برده می‌شود سر باز می‌زنند و مطرح می‌کنند که این بخشنامه محرمانه است.

در حال حاضر حدود 183 هزار دانشجو در موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی مشغول به تحصیل هستند که در صورت دریافت 21 هزار و 600 تومان از هر دانشجو، اعتباری 4 میلیارد تومانی وارد گردش مالی این موسسات می‌شود.

موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی در پاسخ به دانشجویانی که نسبت به دریافت این مبلغ معترض شده‌اند، عنوان کرده‌‍اند این 21 هزار و 600 تومان جزو شهریه دانشجو محسوب نمی‌شود و برای رسیدگی به امور فرهنگی و ورزشی دانشجویان است.
نظرات بینندگان