arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۲۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۷ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۷

روسیه: آمریکا با کمک ستون پنجم، قصد بی‌ثبات سازی در حکومت‌های منتخب را دارد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه به راهبرد جدید آمریکا در استفاده از اسب تراوا و ستون پنجم در بی‌ثبات کردن اوضاع در کشورهای دشمن اشاره کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه به راهبرد جدید آمریکا در استفاده از اسب تراوا و ستون پنجم در بی‌ثبات کردن اوضاع در کشورهای دشمن اشاره کرد.

به گزارش فارس، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه روز دوشنبه نسبت به راهبرد جدید نظامی آمریکا و استفاده از «نیروهای ستون پنجم» هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «تاس» ژنرال «والری گراسیموف» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه و معاون اول وزارت دفاع این کشور گفت که پنتاگون توسعه راهبرد جدید در قالب انجام عملیات نظامی به شیوه «اسب تراوا» را آغاز کرده است.

ژنرال گراسیموف توضیح داد که این راهبرد مبتنی بر استفاده از اعتراض‌های مدنی از طریق عوامل بالقوه ستون پنجم است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اظهار داشت: «پنتاگون شروع به توسعه یک راهبرد جنگی جدید را آغاز کرده که اسب تروا نام دارد. این امر به طور فعال با استفاده از توان بالقوه اعتراض با کمک نیروهای "ستون پنجم" و به نفع بی‌ثبات کردن اوضاع و در عین حال استفاده از جنگ افزارهای با دقت بالا در مهمترین مکان‌هاست.»

ژنرال گراسیموف در ادامه توضیح داد که روسیه آماده نبرد با هر نوع راهبرد هجومی آمریکاست و این کشور با «راهبرد محافظتی فعال» مانع هرگونه تهدیدی علیه امنیت روسیه خواهد شد.

وی در خاتمه سخنان خود اظهار داشت که آمریکا و متحدانش در حال فعالیت در انجام اقدام‌های هجومی به هدف از بین بردن استقلال کشورهای ناخواسته، تضعیف حاکمیت، تغییر نهادهای قانونمند‌ حکومت منتخب است.

نظرات بینندگان