arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۷ - ۱۴ آذر ۱۳۹۰

ارتش سوريه رزمايش برگزار کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه البعث امروز نوشت، ارتش سوریه در چارچوب برنامه آموزشهای رزمی خود در سال 2011، رزمایشی با تجهیزات جنگی به منظور آزمایش آمادگی و توان موشکی خود برگزار کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر از دمشق به نقل از این روزنامه ، یگانهای موشکی ارتش در این رزمایش آمادگی کامل خود را برای مقابله با هرگونه حمله احتمالی دشمن به نمایش گذاشتند.

ارگان حزب حاکم نوشت: این یگانها در شناسایی وهدف قراردادن اهداف خود دقت بالایی را نشان دادند.گفتنی است تجهیزات و توان موشکی به عنوان سلاح بازدارنده ارتش سوریه در صورت بروز جنگ احتمالی تلقی می شود.

ارتش سوریه با استقرار پایگاه های موشکی خود که متکی به فناروی نظامی روسیه است ، در ارتفاعات جبل الشیخ و نیز ارتفاعات غرب دمشق مشرف به منطقه   زبدانی توانائی هدف قرار دادن مراکز حساس رژیم صهیونیستی را در اراضی اشغالی فلسطین به ویژه تل آویو دارد. سپهبد داوود راجحه وزیر دفاع سوریه ، از آمادگی و توانمندی یگانهای موشکی سوریه قدردانی کرد و از آنان خواست تا آمادگی خود را برای اجرای ماموریت های محوله حفظ کنند.

همچنین خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) خبر داد : برخی یگانهای زرهی ارتش سوریه رزمایشی در حومه شهر دمشق برگزار کردند که در آن توانائی یگانهای زرهی ارتش سوریه برای مقابله با حمله احتمالی دمشق به محک گذاشته شد. ارتش سوریه در حالی رزمایشهای خود را برگزار کرد که خبرها از حرکت ناوهای آمریکایی به طرف دریای مدیترانه حکایت دارد ؛ همچنین بسیاری از ناظران از احتمالی مداخله خارجی در امور داخلی سوریه با توجه به ادامه بحران در این کشور خبر می دهند.

البته با توجه به توافق نامه همکاری نظامی دمشق با مسکو ، روسیه پیشتر اعلام کرده است که ناوهای خود را راهی آبهای ساحلی سوریه کرده است، همچنین روسیه یک پایگاه نظامی در بندر طرطوس در اختیار دارد.
نظرات بینندگان