arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۳۱۱
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۹ - ۱۴ آذر ۱۳۹۰

قبول مشروط طرح صلح اتحادیه عرب توسط سوریه

یک روز پس از سپری شدن ضرب الاجل اتحادیه عرب به سوریه برای قبول طرح پیشنهادی این اتحادیه که به منظور خاتمه دادن به برخوردهای خشونت‌آمیز در آن کشور ارائه شده بود، دولت سوریه گفته که آماده است "با شرایطی" این طرح را بپذیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت خارجه سوریه از قبول مشروط طرح صلح اتحادیه عرب خبر داده است.

به گزارش بی بی سی، یک روز پس از سپری شدن ضرب الاجل اتحادیه عرب به سوریه برای قبول طرح پیشنهادی این اتحادیه که به منظور خاتمه دادن به برخوردهای خشونت‌آمیز در آن کشور ارائه شده بود، دولت سوریه گفته که آماده است "با شرایطی" این طرح را بپذیرد.

سخنگوی وزارت خارجه سوریه در مورد شرایط مورد نظر گفته است که مقامات سوری خواستار تغییراتی در ماموریت ناظرانی شده اند که اتحادیه عرب خواسته است برای نظارت بر نحوه توقف خشونت علیه معترضان به سوریه اعزام شوند.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه سوریه چنانچه اتحادیه عرب با این تغییرات موافقت کند، دولت آن کشور حاضر به امضای توافقنامه صلح خواهد بود.

به گفته این مقام سوری، شرط بعدی سوریه آن است که به محض امضای توافقنامه با اتحادیه عرب، تحریم‌های اعمال شده اتحادیه علیه سوریه لغو شود.

اتحادیه عرب تا کنون نسبت به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه سوریه واکنشی نشان نداده است.

اتحادیه عرب پیش از این شرط های قبلی سوریه برای پذیرش پیشنهادهای صلح اتحادیه را قابل قبول ندانسته بود.

در همین حال، ارتش سوریه روز گذشته در خیابان‌های دمشق، پایتخت، دست به نمایش قدرت زد.

تلویزیون دولتی سوریه گفته است که مانور نظامی ارتش این کشور دردو روز گذشته (‌شنبه و یکشنبه سوم و چهارم نوامبر) با هدف ارزیابی آمادگی نیروهای مسلح این کشور برای رویارویی با هر‌گونه حمله احتمالی انجام شده است.

براساس گزارش‌ها، این مانور نظامی در شرایطی مشابه وضعیت جنگی به اجرا در‌آمد و شامل آزمایش موشکی و عملیات نیروی هوایی و زمینی ارتش سوریه بود.

گفته می‌شود سوریه دارای موشک‌های اسکاد زمین به زمین است که می‌تواند نقاطی در داخل خاک اسرائیل را هدف قرار دهد.

اتحادیه عرب و جامعه بین‌المللی سوریه را برای خاتمه دادن به برخورد خشونت‌آمیز با اعتراضات هشت ماهه علیه حکومت بشار اسد، رئیس‌جمهوری، تحت فشار قرار داده‌اند.

سازمان ملل گفته است در جریان درگیری‌ها در این کشور تاکنون بیش از چهار هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا و اتحادیه اروپا در ماه‌های اخیر تحریم‌هایی را علیه سوریه به اجرا گذاشته‌اند.
نظرات بینندگان