arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۳۳۶۵
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۰۹ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۷

شهردار: شهر قم گران اداره می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

‌شهردار قم گفت: به دلیل فقدان یکپارچگی در مدیریت و سنگین شدن وظایف شهرداری، شهر قم گران اداره می‌شود.

‌به گزارش‌ ایسن‌م، سید مرتضی سقائیان نژاد شامگاه چهارشنبه در هشتاد و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری عنوان کرد: نگاه به مدیریت شهری و رسالت‌هایی که بر عهده شهرداری ها قرار دارد، اهمیت زیادی دارند.

شهردار قم افزود: اگر این نگرش‌ها با تسهیل همراه نباشد خدمات ‌رسانی شهری با مشکل و چالش روبه‌رو خواهد شد. به دلیل فقدان یکپارچگی در مدیریت و سنگین شدن وظایف شهرداری ‌شهر قم گران اداره می شود.

سقائیان نژاد خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب 38 درصد از جمعیت شهری بودند و امروز به بیش از 75 درصد در برخی از مناطق رسیده است. در حال حاضر 54 میلیون نفر از جمعیت کل کشور شهرنشین هستند و با توجه به این جمعیت، مدیریت شهری اهمیت زیادی دارد.

شهردار قم عنوان کرد: امروزه شهرداری ها به ارگانی خدماتی، سیاسی، فرهنگی و درآمدی تبدیل‌ شده اند و نمی‌توان نسبت به وظایف آن بی تفاوت بود.

وی گفت: حتی در شرایط فعلی اغلب وظایف در حیطه فرهنگی، ورزشی، بهزیستی و امدادرسانی نیز بر عهده شهرداری‌هاست.

سقائیان نژاد افزود: شهرداری‌ها در واقع خاکریز امنیتی شهرها هستند و اگر این جایگاه با کمبود بودجه مواجه شود مشکلات زیادی بر سر این خاکریز می آید. در حدود 7 درصد بودجه شهرداری‌ها از طریق دولت پرداخت می‌شود و 93 درصد آن‌ها به‌صورت مستقیم از طریق عوارض مردم تأمین می‌شود.

شهردار قم اظهار کرد: با کاهش بودجه‌های شهرداری توسط دولت و مجلس کاهش خدمات ایجاد می شود. ‌مجلس نباید به دنبال دولتی کردن شهرداری ها باشد در این مجلس، بودجه شهرداری مانند گوشت قربانی به راحتی تکه‌تکه می شود.

سقائیان نژاد تصریح کرد: در کشور 350 هزار نفر در قالب شهرداری‌های کشور مشغول به فعالیت هستند که با خانواده پیمانکاران به بیش از 700 هزار نفر می‌رسند.

وی گفت: پل جمهوری، تکمیل فاز ۵ عمار یاسر، افتتاح ۷ مجموعه ورزشی، افتتاح زیرگذر شهید امینی بیات، بازسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و برخی پروژه‌های شاخص دیگر در بودجه سال ۹۸ است.

نظرات بینندگان