arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۳۳۹
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۲ - ۱۵ آذر ۱۳۹۰

درخواست نبش قبر شاعر معروف

درخواست نبش قبر پابلو نرودا(pablo Neruda) به این علت مطرح شده است که گفته می شود این برنده جایزه نوبل ادبیات با مسموم شدن کشته شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
درخواست نبش قبر شاعر معروف شیلی که در دوران دیکتاتوری پینوشته جان سپرد ارائه شد.

به گزارش انتخاب به به نقل از بی بی سی، حزب کمونیست شیلی از دستگاه قضائی این کشور امریکای لاتین درخواست کرده است قبر یکی از شعرای این کشور نبش قبر شود.

درخواست نبش قبر پابلو نرودا(pablo Neruda) به این علت مطرح شده است که گفته می شود این برنده جایزه نوبل ادبیات با مسموم شدن کشته شده است.

درخواست نبش قبر مذکور به قاضی ماریو کاروزا تسلیم شده است که به قتلهای دوران دیکتاتوری ژنرال آگوستو پینوشه در فاصله سالهای هزار و نهصدو هفتادو سه تا هزار ونهصدو نود رسیدگی می کند.

مانوئل آرایا ، راننده این شاعر شیلیایی به خبرنگاران گفته است روز فوت وی تماسی تلفنی با همسر نرودا برقرار شد .

شاعر مذکور این تماس را از بیمارستانی برقرار کرده بود که در انجا به علت سرطان پروستات تحت معالجه بود.

راننده نرودا به خبرنگاران گفته است وی در این تماس تلفنی تاکید کرده زمانی که خواب بوده یک پزشک به او مواد مشکوکی تزریق کرده است.

این شاعر شصت و نه ساله همان روز یعنی بیست و سوم سپتامبر هزار و نهصدو هفتاد و سه در مرکز درمانی سانتا ماریای شیلی درگذشت که درست دوازده روز پس از به قدرت رسیدن ژنرال پینوشته با کودتای نظامی بود.

نرودا از اعضای حزب کمونیست شیلی بود.

بنیاد حفظ و نشر آثار نرودا مطالب مطرح شده از سوی راننده شخصی او را رد کرده و تاکید کرده است هیچ سند و مدرکی برای اثبات این ادعاها وجود ندارد.
نظرات بینندگان