arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۳ - ۱۵ آذر ۱۳۹۰

سفیر سوئیس: خطری سفارت ما در تهران را تهدید نمی کند

سفیر سوئیس در تهران در گفتگو با یک مجله کشورش ایران را کشوری امن برای دیپلمات ها توصیف کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سفیر سوئیس در تهران در گفتگو با یک مجله کشورش ایران را کشوری امن برای دیپلمات ها توصیف کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، "لیوییا لوی آگوستی" در گفتگو با هفته نامه آلمانی زبان "Sonntagsblick" در پاسخ به این پرسش که آیا شما و پرسنل سفارت در ایران در امنیت هستید و اینکه آیا خصومتی علیه سفارت سوئیس در تهران که همزمان حافظ منافع آمریکا در ایران است، وجود دارد یا خیر؟ گفت: بطور مستقیم خطری سفارت ما در تهران را تهدید نمی کند و هیچ خصومتی علیه سوئیس وجود ندارد و ما اصولاً خود را کماکان امن احساس می کنیم.

وی در ادامه در پاسخ به اینکه جو در زمان حمله به سفارت انگلیس در تهران چگونه بود؟ می گوید: جو در جامعه دیپلماتیک در حال حاضر اندکی سنگین است. این نگرانی وجود دارد که این جو اوج بگیرد. ولی همزمان همبستگی بین دیپلماتها بسیار قویتر شده است. ما هم روز سه شنبه برای حفظ امنیت همکاران انگلیسی خود فعال بودیم.
                        
سفیر سوئیس در ادامه می گوید: دیپلماسی در حال حاضر در وضعیت حساسی قرار دارد. جزء وظایف اصلی ما آن است که روابط بین کشورها را بهبود ببخشیم و در حل مشکلات کمک کنیم و این امر امروز، هم یک چالش و ضمناً از هر زمانی نیز مهم تر است.

آگوستی در پاسخ به این پرسش که چرا سوئیس سفیر خود از ایران را برای همراهی با بریتانیا فرا نخوانده گفت: وزیران امورخارجه اتحادیه اروپا در نشست اول دسامبر خود، تصمیم به فراخواندن همه سفرای خود از تهران نگرفتند. فقط برخی از کشورهای عضو این اتحادیه خود راسا چنین اقدامی را انجام دادند. بنابراین، برای سوئیس فعلاً این امر ضرورتی ندارد.

این دیپلمات در پاسخ به این پرسش که آیا کشورش در کنار نمایندگی حفاظت منافع برای آمریکا، اینک حفاظت منافع انگلیس در تهران را نیز به عهده خواهد گرفت یا خیر؟ گفت: انگلستان روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع نکرده و به همین خاطر نیازی به حافظ منافع ندارد. اتباع انگلیس نیز برای امور کنسولی خود می توانند به سفارتخانه های عضو اتحادیه اروپا مراجعه کنند. فقط موضوع صدور روادید در این سفارت است که فعلاً متوقف شده است.
نظرات بینندگان