arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۳۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۶ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۷

نقشه سناتور حزب دموکرات برای غول های فناوری آمریکا چیست؟ / «الیزابت وارن» مدیران ارشد سیلیکون ولی را به چالش کشید

الیزابت وارن سناتور حزب دموکرات و از نامزدهای احتمالی دموکرات ها برای مقام ریست جمهوری ایالات متحده در خصوص نقشه ای سخنرانی کرده که به نظر می رسد فشاری سنگین بر غولهای فناوری وارد می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

الیزابت وارن سناتور حزب دموکرات و از نامزدهای احتمالی دموکرات ها برای مقام ریست جمهوری ایالات متحده در خصوص نقشه ای سخنرانی کرده که به نظر می رسد فشاری سنگین بر غولهای فناوری وارد می کند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، طرح الیزابت وارن تنظیم غول های فناوری، مانند فیس بوک را مجبور به شکستن بخش های مختلفش می کند. برای مثال فیسبوک باید اینستاگرام، واتس اپ و برخی پلتفرم های مهم خود را به بخش های مجزا تقسیم کند.

سناتور دموکرات ها از ماساچوست؛ الیزابت وارن، اعلام کرد که یک طرح جدید برای مقررات حاکم بر غول های فناوری دارد. این طرح افزون بر فیس بوک بر شرکت های چند وجهی سرشناس دیگری مثل آمازون و گوگل نیز تاثیر گذار خواهد بود.

بر اساس این طرح، برخی از زیرمجموعه های غول های فناوری عملا مستقل شده و از بین می روند برای مثال غول خرده فروشی آمازون در بخش های خوراکی و تحویل مواد غذایی با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

سناتور وارن پیشنهاد خود را در یک ایمیل اعلام کرد و نوشت: "زمان آن است که آمازون، گوگل و فیس بوک را تقسیم کنیم. بزرگترین شرکت های فناوری در آمریکا، کنترل زیادی روی  زندگی های دیجیتال ما  دارند."

بر اساس پیشنهاد او، برخی از دستاوردهای این شرکت های فناوری در سال های اخیر از بین می رود. این امر شامل ثروت 19 میلیارد دلاری فیس بوک در واتس اپ می شود و البته کسب و کارها و بخش تبلیغاتی گوگل را فلج می کند. آمازون نیز در بخش های مواد غذایی، کیف و کفش و البسه با مشکلاتی رو به رو می شود.

بر اساس این پیشنهاد نهادهای دوگانه مثل بازار مبادلات آمازون و شرکت های فناوری اشتراک یا انتقال داده های کاربران نیز محدود می شوند. افزون بر این ها سناتور وارن پیشنهاد تصویب قانونی را داده است که بر اساس آن شرکت های فناوری بزرگ با درآمد سالانه جهانی بیش از 25  میلیارد دلار باید تحت یک برنامه ریزی تجاری مشخص فعالیت کنند.

سناتور وارن نوشت: " قوانین مذکور به این دلیل هستند که شرکت های فناوری با قدرت بی نظیر رقبای بالقوه را خریده اند، برای مثال فیس بوک، واتس اپ و اینستاگرام را در اختیار دارد و بازارهایی شخصی برای خود ایجاد کرده در نتیجه فرصت دیگران را مسدود کرده است. "

البته فشار دولت فدرال برای تنظیم فعالیت های شرکت های بزرگ فناوری مانند فیس بوک، آمازون و گوگل جدید نیست اما این نخستین بار است که چنین طرحی به طور واضح مطرح می شود.

 

نظرات بینندگان