arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۳۸۶۳
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۹ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۷

الیزبت وارن: شرکت‌های آمازون، گوگل و فیس‌بوک را متلاشی می‌کنم

«الیزابت وارن» سناتور دموکرات ایالت ماساچوست آمریکا روز گذشته (جمعه) اعلام کرد در صورتیکه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ پیروز شود، برای ایجاد رقابت در بخش فناوری آمریکا، شرکت‌های آمازون، گوگل و فیس‌بوک را متلاشی می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

«الیزابت وارن» سناتور دموکرات ایالت ماساچوست آمریکا روز گذشته (جمعه) اعلام کرد در صورتیکه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ پیروز شود، برای ایجاد رقابت در بخش فناوری آمریکا، شرکت‌های آمازون، گوگل و فیس‌بوک را متلاشی می‌کند.

به گزارش رویترز، وی در یک گردهمایی در منطقه کویینز نیویورک اعلام کرد: ما این شرکت‌های بزرگ فناوری را داریم که فکر می‌کنند کره زمین را در اختیار گرفته‌اند. من نمی‌خواهم دولت ما برای این غول‌های فناوری کار کند. من می‌خواهم دولت ما برای مردم کار کند. شرکت‌های بزرگ فناوری به شهرها و ایالت‌ها می‌آیند و با قلدری همگان را مجبور می‌کنند که هرچه آن‌ها می‌خواهند انجام دهند و تهدیدی برای مشاغل کوچک و تازه کار محسوب می‌شوند.

شرکت‌های آمازون، گوگل و فیس‌بوک تاکنون به این اظهارات الیزابت وارن واکنشی نشان نداده‌اند.

این سه شرکت غول فناوری تاکنون مورد انتقادهای زیادی قرار گرفته‌اند. شرکت فیسبوک به دلیل بیشتر نکردن تلاش‌هایش برای متوقف کردن دخالت کشورهای خارجی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ انتقاد قانونگذاران را برانگیخته است. شرکت گوگل با شرکت‌های کوچکتر در خصوص واژه‌های جستجو درگیری‌هایی را داشته است. شرکت آمازون هم به دلیل پرداخت حقوق اندک به کارکنان بخش گمرک مورد انتقادهای زیادی قرار گرفته است.

الیزابت وارن حدود یک ماه پیش نامزدی خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا اعلام کرد. وی تاکنون بارها از دونالد ترامپ و سیاست‌های او انتقاد کرده است. وارن پیشتر اعلام کرد دونالد ترامپ ممکن است تا سال ۲۰۲۰ پشت میله‌های زندان باشد. رئیس جمهور آمریکا پیش از این بارها الیزابت وارن را به سخره گرفته و او را «پوکاهانتس» نامیده است. پوکاهانتس یک شخصیت تاریخی سرخپوست در قرن ۱۷ میلادی است.

ترامپ همچنین پیشتر گفته بود اگر الیزابت وارن با انجام یک آزمایش دی ان‌ای اصالت آمریکایی خود را اثبات کند، او یک میلیون دلار به خیریه اهدا خواهد کرد. این درحالی است که در ماه اکتبر سال گذشته میلادی، وارن نتایج آزمایش دی ان‌ای خود را منتشر کرد که نشان می‌داد او از بومیان آمریکا محسوب می‌شود. اما با وجود انتشار این آزمایش، دونالد ترامپ همچنان به انتقاد از الیزابت وارن ادامه داد و حتی این آزمایش را نامعتبر دانست.

نظرات بینندگان