arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۲ - ۱۵ آذر ۱۳۹۰

هیچ زائر ایرانی در انفجارهای عراق دچار حادثه نشده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: طبق آخرین گزارشها تا این لحظه هیچ زائر ایرانی در انفجارهای روزهای اخیر عراق دچار حادثه نشده است.

علی حیدری با تأسف از شهادت شیعیان و عزاداران حسینی(ع) بر اثر انفجارهای روزهای اخیر در عراق، اظهار داشت: خوشبختانه طبق آخرین گزارشها هیچ کدام از هموطنانمان در پی این حملات دچار حادثه نشده‌اند و انفجارها و حملات نیز خارج از ازدحام عزاداران در محوطه‌های اصلی کربلا است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دو تیم ۴۰ نفره از مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر شامل پزشک، جراح، متخصص اطفال، بیهوشی، تکنسین آزمایشگاه و دارویی و همچنین پزشک عمومی و پرستاران آقا و خانم به صورت سیار در دو منطقه بین‌الحرمین و خیابان جمهوری کربلا به دستجات عزارادان ایرانی و دیگر کشورها خدمات درمانی و بهداشتی ارائه می‌دهند.

حیدری اظهار داشت: این 2 تیم پزشکی و بهداشتی مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از هفتم تا چهاردهم محرم به تمام عزاداران حسینی (ع) خدمات ارائه می‌دهند و بر اساس آخرین گزارشها روزانه ۲ هزار عزادار و زائر از این خدمات درمانی و بهداشتی استفاده می‌کنند.
 
وی با اشاره به اینکه در این راستا یک تُن تجهیزات پزشکی و دارو نیز برای پوشش دارویی زائران در این ایام به عراق ارسال شده است افزود: چادرهای پزشکی جمعیت هلال احمر در این روزها مملو از جمعیت است و با استفاده و پشتیبانی از دپوی انبارهای دائمی مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در عراق خدمات مناسبی به عزاداران حسینی (ع) از جمله ایرانی و همچنین دیگر عزاداران کشورها ارائه می‌شود.
نظرات بینندگان