arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۴۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۸ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۷

چگونه «اینترنت اشیاء» صنعت کشاورزی را متحول می کند؟ / تا سال 2050 خبری از زراعت سنتی نخواهد بود

اینترنت اشیاء که با هدف برقراری ارتباط بین اشیاء پایه گذاری شده است، یکی از جدیدترین مفاهیم تکنولوژیک دنیای امروز است.اکنون مشخص شده است که اینترنت اشیاء می تواند صنعت کشاورزی را متحول کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اینترنت اشیاء که با هدف برقراری ارتباط بین اشیاء پایه گذاری شده است، یکی از جدیدترین مفاهیم تکنولوژیک دنیای امروز است.اکنون مشخص شده است که اینترنت اشیاء می تواند صنعت کشاورزی را متحول کند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، در حال حاضر کشاورزان با استفاده از اینترنت اشیاء (IoT)  برای کار های خود از راه دور از یک لپ تاپ، تبلت یا گوشی هوشمند استفاده می کنند. این موضوع کمک شایانی  به ایجاد روش های پایدار کشاورزی، کنترل استراتژیک کشاورزی، و بسیاری از موارد مشابه می کند.

برخی از کاربردی ترین سیستم های استفاده از اینترنت اشیاء در کشاورزی شامل نظارت خودکار بر روند آب و هوا، سطح رطوبت محلی و رطوبت خاک و مواردی مشابه است. این موارد بازده کار کشاورزان را بالاتر از حد همیشگی خواهد برد و استراتژی های کشاورزی جدیدی نیز به آنان ارائه خواهد کرد.

درواقع با استفاده از بازخورد داده های جدید و بی سابقه ای، کشاورزان قادر به روشن و خاموش شدن کردن سیستم های آبرسانی، تنظیم فشار و تنظیم سرعت و جهت حرکت آب و مواردی مشابه هستند. در بلندمدت، این تکنولوژی می تواند باعث کاهش هزینه های زیست محیطی و بهبود کارایی آبیاری شود، در نتیجه مزایای مالی را برای کشاورزان فراهم می آورد.

هم اکنون سیستم دولتی و تخصصی مدیرت آب در نیوزیلند در تلاش است همین فناوری را در خطوط کشاورزی جدید خود پیاده کند.هر کدام از مزرعه ها بر پایه ی آن شکل می گیرد که با سیستم اینترنت اشیاء به خوبی ارتباط برقرار کنند. بر همین اساس است که استرالیایی ها پیشگام استفاده از این سیستم در مزارع خود هستند. استرالیا، که در حال حاضر شرایط خشکسالی در حال افزایشی را تجربه می کند، تصمیم دارد با کمک اینترنت اشیاء این وضعیت را کنترل کند.

بر طبق گزارش سازمان ملل، تولید مواد غذایی تا سال 2050 باید تا 70 درصد افزایش یابد تا بتواند 7/7 میلیارد نفر را که انتظار میرود در این سیاره زندگی کنند، تامین کند. برای مقابله با این چالش، نه تنها مواد غذایی بیشتری نیاز به رشد و تولید دارند، بلکه زنجیره های عرضه صنعت باید به سرعت پیشرفت کنند و به نظر می رسد هیچ راهی بهتر از تکیه بر اینترنت اشیاء وجود ندارد.

انتظار می رود تا سال 2020 تعداد دستگاه های متصل به اینترنت اشیاء  30 میلیارد باشد و پیش بینی می شود که این میزان تا سال 2025 به 100 میلیارد افزایش یابد.

نظرات بینندگان