arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۴۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۹ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۷

فوت ۲ نفر بر اثر مشروبات الکلی در آذربایجان غربی

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: مصرف مشروبات الکلی مسموم در بوکان موجب مرگ دو تن و مسمومیت ۱۱ تن دیگر شد. حال چند نفر از این افراد وخیم اعلام شده است، همچنین پزشکان بیمارستان معتقد هستند تا ۴۸ ساعت آینده احتمال وخیم‌تر شدن حال افراد وجود دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: مصرف مشروبات الکلی مسموم در بوکان موجب مرگ دو تن و مسمومیت 11 تن دیگر شد.

ابراهیم حسنی درگفت‌و‌گو با فارس اظهار کرد: 13 نفر به علت مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی دست ساز به بیمارستان شهید دکتر قلی‌پور بوکان مراجعه کردند و پس از آن، 11 نفر با آمبولانس‌های این بیمارستان و دو نفر دیگر به صورت شخصی به بیمارستان آیت‌الله طالقانی اورمیه منتقل شدند که دو نفر از آنان به دلیل مسمومیت شدید و وخامت حال فوت کردند و حال دونفر دیگر هم وخیم گزارش شده است.

وی با بیان اینکه مراجعین و افراد مسموم شده خارج از بوکان اقدام به شرب این ماده الکی کرده و به بیمارستان مراجعه کرده‌اند، اظهار کرد: علت مسمومیت مشکوک به مصرف مشروبات الکلی تقلبی است و باید با دقت بیشتری مورد بررسی قرار گیرد.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه احتمال دارد افرادی هم در سایر بیمارستان‌های خارج از استان بستری باشند، افزود: حال چند نفر از این افراد وخیم اعلام شده است، همچنین پزشکان بیمارستان معتقد هستند تا 48 ساعت آینده احتمال وخیم‌تر شدن حال افراد وجود دارد.

وی تصریح کرد: تهوع، سردرد، شکم درد، تغییر حالت درونی جسم و حالات این چنینی از جمله نشانه‌های مسمویت است.

حسنی با بیان اینکه علت مسمومیت‌ها استفاده از مشروبات الکلی دست‌ساز و تقلبی است، گفت: استفاده از این مشروبات الکلی عوارض بسیار خطرناکی مانند کوری چشم و از بین رفتن کلیه‌ها را به همراه داشته و میزان آسیب نیز بستگی به مقدار مصرف و ورود سم به داخل بدن دارد .

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه برای مشخص شدن نوع سم، نمونه‌های مشروبات به ارومیه ارسال شده‌اند، افزود: اگر استفاده‌کنندگان از این مشروبات الکلی دست‌ساز و تقلبی به هر دلیلی دچار عوارضی مانند تاری دید، سردرد، سرگیجه و کاهش سطح هوشیاری شدند، باید سریعا به بیمارستان‌ها مراجعه و تحت درمان قرار بگیرند.

نظرات بینندگان