arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۲ - ۱۶ آذر ۱۳۹۰

صدور اولین قبوض گاز زمستانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: تغییراتی که شرکت ملی گاز ایران در خصوص نحوه محاسبه قبوض گاز از اول آبان ماه اعمال کرد، موجب بالارفتن مصرف بهینه گاز و افت شدید قبوض قرمز شد.
 
در حالی نیمه سومین ماه فصل پاییز را پشت سر گذاشتیم که اولین دوره قبوض گاز در فصل زمستان منتشر و در اختیار مشترکان قرار گرفته است.

این گزارش حاکی است همانطور که معاون وزیر نفت در امور گاز بارها اعلام کرده است قیمت هر متر مکعب گاز در مدت سرد سال افزایش نیافته و همانند گذشته است اما اقلیم های آب و هوایی دارای تغییراتی بوده است به این گونه که در سال گذشته کشور به 5 اقلیم تقسیم شده بود اما در سال جاری کشور به 4 اقلیم آب و هوایی تقسیم شده است که این امر موجب شده است تا دامنه اول مصرف گاز در اقلیم های آب وهوایی افزایش و به موجب آن گازبها کاهش یابد.

براساس این گزارش همچنین باید گفت که در سال گذشته مقرر شده بود تا مدت فصل سرما از تاریخ 15 آبان ماه آغاز شود ولی به دلیل سرد شدن یکباره هوا در سال جاری این تاریخ به اول آبان ماه تغییر یافت.

با این شرایط و براساس گفته های جواد اوجی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران 74درصد از اولین قبوض سرد سال سبز رنگ و با میانگین 14 هزار تومان صادر شده است و 24 درصد نیز بارنگ زرد و تنها 2 درصد بارنگ قرمز در اختیار مشترکان قرار گرفته است و این آمار درحالی است که در اولین دوره قبوض سرد سال که سال گذشته صادر و به دست مشترکان رسید 30 درصد از آنها سبز،52 درصد زرد و 18 درصد از آنها به رنگ قرمز بوده است.

با این شرایط مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اظهار می کند هر کدام از مشترکینی که توانایی پرداخت قبوض خود را به صورت نقد ندارد می تواند با مراجعه به یکی از شعب شرکت های گاز استانی قبض گاز خود را در چند مرحله کوتاه پرداخت کند.

با این شرایط به نظر می رسد در مدت سرد سال جاری مشترکان بتوانند بدون دغدغه این مدت را پشت سر گذارند و مشکلی در خصوص پرداخت قبوض گاز خود نداشته باشند.
نظرات بینندگان