arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۴۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۲ - ۱۶ آذر ۱۳۹۰

اينترپل چه اهدافي را دنبال مي‌كند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سازمان بين‌المللي پليس جنايي از پنج زيرمجموعه مجمع عمومي، كميته اجرايي، دبيرخانه كل، اينترپل كشورها و مشاوران تشكيل شده است كه اگرچه هركدام مسئوليت‌هاي مختلفي را برعهده دارند اما در بسياري از موارد سياست و هدفي مشترك را پيگيري مي‌كنند.

به گزارش انتخاب به نقل از ايسنا، همانطور كه از نام اين سازمان پيداست پيگيري كليه امور پليسي در سطح دنيا از مهم‌ترين ماموريت‌هاي سازمان پليس بين‌الملل است.

ايجاد بانك اطلاعاتي از اطلاعات واصله از كشورهاي عضو در زمينه‌هاي مختلف از جمله سياهه مجرمان بين‌المللي، اتومبيل‌هاي مسروقه، اموال فرهنگي مسروقه و ... به منظور بهره‌برداري كشور‌هاي عضو نيز از ديگر اهداف مهم اين سازمان بين‌المللي است.

از ميان ديگر اولويت‌هاي اينترپل مي‌توان به برگزاري سمينارها و كنفرانس‌هاي بين‌المللي در زمينه‌هاي فني و تخصصي پليسي، تدوين و انتشار بولتن‌هاي تخصصي در زمينه جرايم بين‌المللي و همكاري با پليس ساير كشورها در زمينه مبارزه با جرايم سازمان يافته بين‌المللي نظير قاچاق موادمخدر، قاچاق انسان، پولشويي، تروريسم، جرايم رايانه‌اي، جرايم زيست محيطي و... اشاره كرد.

همچنين مدرن‌سازي منطقه‌اي و ايجاد شبكه‌هاي ارتباط رايانه‌اي با ادارات اينترپل در كشور‌هاي عضو و تبادل اطلاعات علمي‌ و تكنولوژي در زمينه‌هاي مختلف پليسي و كشف علمي‌ جرايم در كنار صدور اعلان‌هاي بين‌المللي بنا به درخواست كشورهاي عضو را مي‌توان از ديگر ماموريت‌هاي پليس اينترپل و كشورهاي عضو آن دانست.
نظرات بینندگان