arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۴۶۳۱
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۴ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۷

جاعلان اسناد را شناسایی کنید

پلیس آگاهی شهرستان فردیس با انتشار تصاویر متهمانی که با جعل اسناد سرقتی خودرو ، آن ها را همزمان به چند نفر می فروختند از شهروندان خواست تا چنانچه با این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند جهت اعلام شکایت به پلیس آگاهی شهرستان فردیس مراجعه کنند .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پلیس آگاهی شهرستان فردیس با انتشار تصاویر متهمانی که با جعل اسناد سرقتی خودرو ، آن ها را همزمان به چند نفر می فروختند از شهروندان خواست تا چنانچه با این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند جهت اعلام شکایت به پلیس آگاهی شهرستان فردیس مراجعه کنند .

 به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "بیژن جنتی" فرمانده انتظامی شهرستان فردیس با اعلام این خبر گفت : درپی دریافت یک فقره پرونده نیابت قضائی به شکایت یکی از شهروندان به پلیس آگاهی شهرستان فردیس مبنی بر خرید یک دستگاه خودرو "اسپورتیج" در جاده ملارد با سند جعلی ، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری شهرستان فردیس قرار گرفت .

وی گفت : در بررسی جزئیات پرونده محرز شد که خریدار خودرو به منظور تعویض پلاک مراجعه می کند که از طریق کارشناسان متوجه جعلی بودن سند مالکیت خودرو می شود .

این مقام انتظامی افزود : با تحقیقات تکمیلی ماموران مشخص شد که خودرو در تهران به مدت ۱۰ روز اجاره شده و سند آن که در اصل متعلق به یک دستگاه خودرو ال ۹۰ است به نام فرد دیگری انتقال داده شده و نامبرده نیز خودرو را به مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به شاکی فروخته است .

سرهنگ جنتی بیان کرد : بلافاصله مالک خودرو ال ۹۰ به پلیس آگاهی دعوت و در تحقیقات ماموران اظهار کرد که مدارک خودروی وی در تهران سرقت شده که با اقدامات پلیسی فروشنده خودرو در یک عملیات غافلگیرانه در غرب استان تهران شناسایی و دستگیر شد .

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس افزود : متهم دستگیر شده پس از انتقال به پلیس آگاهی شهرستان فردیس به جرم خود مبنی بر سرقت مدارک خودرو و جعل سند و فروش آن به چندین نفر با همدستی ۳ نفر دیگر اعتراف کرد .

وی گفت : با توجه به این که هیچ آدرسی از متهمان دردست نبود تحقیقات گسترده در خصوص شناسایی ردی از متهمان آغاز شد تا این که مخفیگاه آن ها در تهران شناسایی و با دریافت نیابت قضائی اکیپی از ماموران به مکان مورد نظر اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه هر ۳ متهم را دستگیر و در بازرسی از آن جا ۳۰ عدد مهرژلاتینی ، مدارک شناسایی ، چک بانکی ، ۲دستگاه اهرم پرسی مخصوص مهرهای برجسته ، برگ های اجاره نامه اتحادیه املاک و اسکنر مخصوص جعل سند کشف شد .

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس گفت: با دستور بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان فردیس تصاویر سارقان بدون پوشش منتشر شد تا چنانچه از شهروندان به این شیوه کلاهبرداری شده جهت اعلام شکایت به آدرس جاده ملارد –خیابان اهری - پلیس آگاهی شهرستان فردیس مراجعه کنند و یا با شماره تلفن ۳- ۰۲۶۲۱۸۷۸۹۶۲ تماس حاصل کنند.

نظرات بینندگان