arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۴۶۶
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۲ - ۱۶ آذر ۱۳۹۰

دولت لیبی دو هفته به شبه نظامیان مهلت داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دولت لیبی با اعلام یک مهلت دو هفته ای به شبه نظامیان مسلح این کشور برای ترک پایتخت، تهدید کرد در غیر این صورت رفت و آمد آنها را در طربلس ممنوع خواهد کرد.
به گزارش انتخاب، دفتر عبدالرحیم الکیب، نخست وزیر لیبی، در بیانیه ای اعلام کرد در صورتی که تا بیستم ماه دسامبر شبه نظامیان طرابلس را ترک نکنند، ساکنان طربلس و دولت از رفت و آمد آنها در شهر جلوگیری خواهند کرد.
این بیانیه افزود "فردا ساعت شانزده و سی دقیقه در میدان شهدا برای حمایت از راهکار وزارت کشور و وزارت دفاع به منظور پاک سازی طرابلس از حضور بی مورد شبه نظامیان تظاهراتی برپا خواهد شد".
این بیانیه پیش بینی کرده است تظاهرات تا بیستم ماه دسامبر بیش از پیش به طور گسترده برگزار شود.
روز سه شنبه ساکنان طرابلس با بستن خیابان ها و شاهراه های اصلی این شهر، به حضور سلاح و شبه نظامیان مسلح در طرابلس، به خصوص بعد از افزایش وقایع مربوط به رویارویی ها در میان بسیاری از انقلابیون، اعتراض کردند.
این بیانیه تصریح کرد عبدالرزاق ابوهاجر، رئیس شورای محلی طرابلس در کنفرانسی مطبوعاتی شبه نظامیانی را که ماه اوت از شهرهای دیگر برای شرکت در جنگ برای "آزادی طرابلس" به این شهر آمده اند، ترغیب کرد به شهرهای خود باز گردند.
ابو هاجر اعلام کرد "ما از کمک آنها سپاسگزاریم اما اکنون زمان آن است که آنها به نزد خانواده ها و دوستان خود باز گردند و برای بازسازی شهرها و زندگی خود تلاش کنند".
ابو هاجر پیش از این اعلام کرده بود دولت لیبی وعده داده است تا پایان سال به حضور سلاح در پایتخت پایان دهد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از طرابلس، ابو هاجر گفت "شورای طرابلس امروز با عبدالرحیم الکیب، نخست وزیر، نشستی برگزار کرد و دولت وی وعده داد تا سی و یکم ماه دسامبر به حضور سلاح و نظامیان در طرابلس خاتمه دهد".
نظرات بینندگان