arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۴۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۰۸ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۷

سنا قطعنامه منع حمایت نظامی آمریکا از جنگ یمن را تصویب کرد

مجلس سنای آمریکا بامداد پنجشنبه قطعنامه ممنوعیت حمایت ارتش آمریکا از عملیات نظامی در یمن را تصویب کرد. این قطعنامه بایستی در مجلس نمایندگان آمریکا نیز به رأی گذاشته شود. کاخ سفید پیش تر اعلام کرده بود که این قطعنامه را درصورت تصویب وتو خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مجلس سنای آمریکا بامداد پنجشنبه قطعنامه ممنوعیت حمایت ارتش آمریکا از عملیات نظامی در یمن را تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اعضای مجلس سنای آمریکا با 54 رای مثبت در مقابل 46 رای منفی این قطعنامه را به تصویب رساندند.

براساس این گزارش، این قطعنامه تلاش می کند تا پشتیبانی ارتش آمریکا را از هرگونه عملیات نظامی در خاک یمن از جمله حملات هوایی عربستان به این کشور، ممنوع کند.

این قطعنامه بایستی در مجلس نمایندگان آمریکا نیز به رأی گذاشته شود.
این درحالی است که کاخ سفید پیش تر اعلام کرده بود که این قطعنامه را درصورت تصویب وتو خواهد کرد.

پیش تر نیز مجلس سنا قطعنامه پیشنهادی «برنی سندرز» سناتور مستقل از ایالت ورمونت و «مایک لی» سناتور جمهوریخواه از ایالت یوتا را که خواستار پایان حمایت نظامی آمریکا از جنگ علیه یمن شده بود با 56 رای موافق در مقابل 41 رای مخالفت تصویب کرده بود.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن 'عبدربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. در اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی از جمله 85 هزار کودک شهید شده اند که بیشتر این کودکان براثر گرسنگی و قحطی اعمال شده از سوی این ائتلاف جان خود را از دست داده اند.

جنگ علیه یمن همچنین میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده است، به گونه ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را 'بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی' نامید.

شمار زیادی از این شهدا را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

نظرات بینندگان