arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۴۷۴۷
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۸ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۷

هنگ کنگ پرواز هواپیما‌های ۷۳۷ مکس را ممنوع کرد

به دنبال سقوط دو فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس سری ۸ در کمتر از ۶ ماه، هنگ کنگ نیز در کنار ده‌ها کشور دیگر دنیا پرواز این سری هواپیما را تا اطلاع بعدی متوقف کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به دنبال سقوط دو فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس سری ۸ در کمتر از ۶ ماه، هنگ کنگ نیز در کنار ده‌ها کشور دیگر دنیا پرواز این سری هواپیما را تا اطلاع بعدی متوقف کرد.

به گزارش ایرنا تلویزیون فونیکس روز پنجشنبه گزارش کرد؛ اداره هواپیمایی این منطقه در جنوب چین اعلام کرد که از بعد از ظهر روز چهارشنبه پرواز این هواپیما‌ها متوقف شده است و تا اطلاع بعدی آن‌ها اجازه پرواز نخواهند داشت.

هنگ کنگ می‌گوید: باید بررسی‌های فنی لازم روی پرونده‌های سقوط صورت گیرد و تا آن زمان خطوط هوایی این شهر نمی‌توانند از این هواپیما استفاده کنند.

همزمان اعلام شده که امارات، قزاقستان، نیوزیلند و ویتنام نیز روز چهارشنبه اقدامی مشابه انجام داده اند.

انگلیس، چین، استرالیا، آفریقای جنوبی و آرژانتین از جمله نخستین کشور‌هایی بودند که بکارگیری این هواپیما‌ها را در روز‌های گذشته ممنوع کردند.

پس از اتخاذ تصمیم مشابه از سوی دیگر کشور‌های اروپایی از جمله ایرلند، آلمان، ایتالیا، اتریش و هلند، آژانس امنیت پرواز اتحادیه اروپا نیز روز سه شنبه حکم به تعلیق پرواز‌های تجاری هواپیما‌های بوئینگ ۷۳۷ مکس سری ۸ و ۹ در تمام کشور‌های عضو این اتحادیه داد.

ترکیه، کویت و عمان نیز از دیگر کشور‌هایی هستند که تصمیم به توقف بکارگیری این هواپیما گرفتند.

آمریکا نیز که از تعداد زیادی هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸ در خطوط هوایی خود استفاده می‌کرد سرانجام شب گذشته زیر فشار افکار عمومی مجبور شد استفاده از این هواپیما را تعلیق کند.

با وجود تلاش بوئینگ برای امن نشان دادن هواپیماهایش، ارزش سهام این شرکت این هفته در بازار بورس آمریکا حدود به ۱۱ درصد کاهش داشته است.

یک فروند بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸ شرکت هواپیمایی اتیوپی که این هفته از آدیس آبابا عازم نایروبی پایتخت کنیا بود، دقایقی پس از برخاستن از فرودگاه سقوط کرد و همه ۱۵۷ سرنشین آن کشته شدند.

هواپیمای دیگری نیز از همین مدل، اکتبر گذشته (آبان ماه) در اندونزی سقوط کرد که در جریان آن حادثه، ۱۸۹ سرنشین هواپیما جان باختند.

در حادثه‌ای دیگر، یک فروند از همین هواپیما ۱۴ دسامبر (۲۳ آذرماه) از دبی در امارات عازم نروژ بود که به علت نقص فنی یکی از موتورها، ناچار به فرود اضطراری در فرودگاه شیراز شد.

نظرات بینندگان