arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۴۷۵۰
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۰۸ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۷

مقام آمریکایی: واشنگتن لزومی برای حمله ترکیه به سوریه نمی‌بیند

یک مقام آمریکایی چهارشنبه شب گفت که واشنگتن ضرورتی برای حمله ترکیه به شمال سوریه نمی‌بیند. پیش‌تر رسانه‌های رسمی ترکیه به نقل از یک مقام نظامی این کشور گزارش کرده بودند که آنکارا درحال گفت وگو با آمریکا و روسیه برای حمله احتمالی به منطقه شمال شرق سوریه است که تحت کنترل نیرو‌های کُرد قرار دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک مقام آمریکایی چهارشنبه شب گفت که واشنگتن ضرورتی برای حمله ترکیه به شمال سوریه نمی‌بیند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این مقام آمریکایی که نامش ذکر نشده، اخبار منتشر شده درخصوص همکاری آمریکا با ترکیه برای حمله به شمال شرق سوریه را رد کرد.

وی گفت: واشنگتن معتقد است که چنین عملیاتی برای مقابله با نگرانی‌های امنیتی ترکیه ضروری نیست.

پیش‌تر رسانه‌های رسمی ترکیه به نقل از یک مقام نظامی این کشور گزارش کرده بودند که آنکارا درحال گفت وگو با آمریکا و روسیه برای حمله احتمالی به منطقه شمال شرق سوریه است که تحت کنترل نیرو‌های کُرد قرار دارد.

«فواد اوکتای» معاون رئیس جمهوری ترکیه پنجشنبه گذشته گفته بود که ارتش این کشور برای نابودی گروه‌های تروریستی آماده ورود به خاک سوریه است.

'مولود چاووش اوغلو' وزیر امور خارجه ترکیه نیز پیش‌تر از توافق کشورش با آمریکا درخصوص اخراج نیرو‌های یگان‌های مدافع خلق سوریه (ی. پ. گ) از منبج و خلع سلاح این تشکیلات و ورود ارتش ترکیه به منبج خبر داده بود.

آمریکا از سال ۲۰۱۶ ابتدا ۲ هزار نیروی نظامی خود را بدون مجوز دولت دمشق برای حمایت از کرد‌های سوری به استان الحسکه در شمال شرق سوریه که تحت کنترل کرد‌ها می‌باشد، اعزام کرد و پس از آن اقدام به ایجاد ۱۸ پایگاه در سه استان الحسکه، الرقه و دیرالزور نمود.

نظرات بینندگان