arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۴۷۶۸
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۰ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۷

معاون نخست‌وزیر الجزایر: مردم خواستار تغییر حاکمیت هستند؛ این کار انجام می‌شود / طرح جادویی برای خروج از بحران وجود ندارد

معاون نخست‌وزیر الجزایر تأکید کرد، مردم این کشور خواستار تغییر حاکمیت هستند و این دقیقا همان کاری است که انجام خواهد شد. وی بر لزوم مشارکت همه گروه‌ها در کنفرانس ملی که عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری الجزایر تشکیل آن را اعلام کرد، تاکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون نخست‌وزیر الجزایر تأکید کرد، مردم این کشور خواستار تغییر حاکمیت هستند و این دقیقا همان کاری است که انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای‌نیوز عربی، رمطان العمامره، معاون نخست‌وزیر الجزایر اظهار کرد: تمامی نهادهای دولت الجزایر تا زمانی که مردم نماینده خود را انتخاب کنند، به تلاش‌های خود ادامه خواهند داد.

وی بر لزوم مشارکت همه گروه‌ها در کنفرانس ملی که عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری الجزایر تشکیل آن را اعلام کرد، تاکید کرد.

العمامره در ادامه احتمال داد، پیشنهادهای دیگری به نقشه‌راهی که بوتفلیقه روز دوشنبه ارائه کرده، افزوده شود.

همچنین او با اشاره به این که «هیچ‌گونه طرح جادویی که بتواند ضامن خروج ما از بحران فعلی باشد، وجود ندارد»، بر لزوم آغاز گفت‌وگو در الجزایر تأکید کرد.

تصمیماتی که بوتفلیقه اعلام کرده، مورد قبول مردم و مخالفان قرار نگرفته و پیشنهادهای رئیس جمهوری به منزله طرحی برای دور زدن خواسته‌های مردم تلقی شدند. معترضان بار دیگر به خیابان‌ها آمده و خواستار تغییر واقعی و تعیین جدول زمانی برای انتقال قدرت شدند.

در این میان احمد قاید صالح، رئیس ستاد مشترک ارتش الجزایر اعلام کرد: ارتش در کنار مردم خواهد بود.

نظرات بینندگان