arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۴۹۱۱
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۲۰ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۷

آسوشیتدپرس: سپاه در تنگه هرمز رزمایش پهپادی انجام داد

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که نیروهای هوافضای سپاه پاسداران امروز (پنجشنبه) با پرواز ده ها پهپاد مسلح در نزدیکی تنگه هرمز، به تمرین نظامی پرداختند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آسوشیتدپرس: سپاه در تنگه هرمز رزمایش پهپادی انجام داداین رزمایش نظامی در منطقه راهبردی خلیج فارس و برای آزمایش پهپادهای آفندی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
این رسانه آمریکایی در ادامه به نقل از سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران گفت: ایران بیشترین ناوگان پهپاد آفندی در منطقه خلیج فارس را دارد.
در این گزارش آمده است: پهپادهای ایران حدود هزار کیلومتر معادل 620 مایل پرواز کردند و عملیات آفندی روی اهداف تعیین شده را انجام دادند.
ایران خط تولید پهپادهای آر کیو-170 ایران را راه اندازی کرده که می توانند ماموریت دوگانه شناسایی و بمباران را انجام دهند.
به گزارش ایرنا، رزمایش بزرگ پهپاد تهاجمی - رزمی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز با نام ' الی بیت المقدس 1' در منطقه عمومی خلیج فارس برگزار شد.
در این رزمایش برای نخستین بار تعداد 50 فروند هواپیمای بدون سرنشین تهاجمی 170 RQ ایرانی همراه با تعدادی دیگر از پهپادهای تهاجمی و رزمی شرکت کردند.
برای نخستین بار است که در ایران و کشورهای دیگر این تعداد پهپاد همزمان در یک عملیات تهاجمی - رزمی در فاصله بیش از یکهزار کیلومتر دورتر از هدف پرواز و در یک زمان مشخص با حضور روی اهداف از پیش تعیین شده آنها را با دقت بالا مورد اصابت قرار داده و منهدم کردند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان