arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۴۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۰۹ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۷

بمب افکن های آمریکایی برفراز دریای چین جنوبی پرواز کردند

طبق اعلام مرکز فرماندهی نیروهای آمریکا در اقیانوس آرام چند فروند جنگنده بمب افکن بی 52 این کشور برفراز منطقه پر منازعه دریای جنوبی پرواز کرده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

طبق اعلام مرکز فرماندهی نیروهای آمریکا در اقیانوس آرام چند فروند جنگنده بمب افکن بی 52 این کشور برفراز منطقه پر منازعه دریای جنوبی پرواز کرده اند.

به گزارش ایرنا شبکه تایمز آسیا روز جمعه گزارش کرد این دومین بار در طول 10 روز گذشته است که آمریکا بمب افکن های خود را بر فراز این منطقه به پرواز در می آورد و هر بار چین به آن اعتراض کرده است.

این اتفاق درست پس از آن می افتد که مایک پمپیو وزیر خارجه آمریکا بشدت از چین انتقاد کرد که در دریای جنوبی به ساخت و سازها ادامه می دهد و مانع دسترسی کشورهای منطقه به ذخایر انرژی دو هزار و 500 میلیارد دلاری این ناحیه شده است.

این گزارش می افزاید که دو فروند بمب افکن بی 52 اچ استراتوفورترس آمریکا از پایگاه این کشور در گوام واقع در اقیانوس آرام در روز چهارشنبه برخاسته و برفراز دریای جنوبی قدرت نمایی کرده اند.

بیانیه مرکز فرماندهی آمریکا با تایید این خبر می افزاید که چنین کاری معمول است ما برای حمایت از کشورهای منطقه و متحدان خود همواره چنین تمرینات و پروازهایی را انجام می دهیم.

آمریکا روز چهارم مارس نیز اعلام کرد که دو فروند بمب افکن این کشور از گوام برخاسته و یکی از آنها برفراز دریای جنوبی و دیگری در حریم دریای شرقی چین پرواز کرده است.

چین به اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره دریای جنوبی واکنش نشان داده و آن را غیرمسئولانه توصیف کرده و افزوده است که نیازی به مداخله کشورهای دیگر در مسایل دریای جنوبی نیست.

نظرات بینندگان