arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۱ - ۰۸ بهمن ۱۳۸۹
می خواهند از اختیارات احمدی نژاد بکاهند تا در کار قوه مجریه تداخل ایجاد شود؛

وزیر ارشاد: اقدامات دولت در سطح جهانی نشان می دهد، رئیس جمهور تدارکاتچی نیست

حسینی گفت: در ايران ديگر نيازي به اين نظرسنجي‌ها نيست زيرا حضور هفتگي رييس جمهوري در جمع پرشور و شوق مردمي، خود گوياي واقعيت محبوبيت و اقبال مردم به وي و دولت دهم است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سید محمد حسینی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: برخي رسانه‌ها با كم لطفي و غرض‌ورزي سياسي خود، بدنبال ايجاد فضاي تيره و تار در جامعه هستند از اين رو وظيفه رسانه‌هايي همچون روزنامه ايران تشريح و تبيين اقدامات انجام شده در دولت است.
  
به گزارش  خبرگزاری انتخاب، "سيدمحمد حسيني" در مراسم آغاز هفدهمين سالگرد فعاليت روزنامه ايران و ديداركاركنان اين موسسه با رييس جمهوري، با تاكيد بر اينكه خبرنگاران بايد به اهميت كارخود توجه داشته باشند، تصريح كرد كه كار خبرنگاري و اطلاع‌رساني شغل عادي نيست.

وي افزود: كساني كه قلمشان شعاع گسترده‌اي از اين مرز و و بوم را در بر‌مي‌گيرد اثرگذاري بيشتري بر مردم دارند از اين رو اهميت كار آنها بيشتر احساس مي‌شود.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با توجه به اهميت اثرگذاري مطبوعات تاكيد كرد كه مطالب مرتبط با حيثيت افراد بايد دقيق و درست باشد.

حسيني، پرداخت به واقعيات جامعه و نشر حقايق را از ديگر وظايف مهم رسانه‌ها برشمرد و گفت: رهبر معظم انقلاب بعد از ماجراهاي انتخابات رياست جمهوري به سكوت و سخنان دوپهلوي عده‌اي اشاره كردند.

وي افزود: بايد اين موضوع براي مردم تبيين و تشريح شود كه اين افراد با اين سكوت و ديگر اقدامات خود، هجمه گسترده عليه نظام را همراهي كردند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به نظرسنجي‌هاي مختلف در كشورهاي ديگر درباره محبوبيت دولتها گفت: در ايران ديگر نيازي به اين نظرسنجي‌ها نيست زيرا حضور هفتگي رييس جمهوري در جمع پرشور و شوق مردمي، خود گوياي واقعيت محبوبيت و اقبال مردم به وي و دولت دهم است.

حسيني تصريح كرد: اين استقبال‌هاي پرشورمردمي نشان مي‌دهد كه دولت در خدمت و همراه با مردم است و توانسته رضايت مردم را جلب كند.

وي خاطرنشان كرد: دولتي اينگونه تلاش مي‌كند اما اينكه عده‌اي برخي مباحث غيرمنطقي و خارج از اقدامات وسيع انجام شده توسط دولت را مطرح مي‌كنند نشان مي‌دهد بدنبال اهداف خاص خود هستند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه در دوره اصلاحات برخي رييس‌جمهوري را به عنوان تداركاتچي مطرح كردند، افزود: در دولت اخير اقدامات بسيار زياد در بخش‌هاي اقتصادي، فرهنگي و ... همچنين در سطح منطقه و جهاني انجام شد كه اين خود نشان مي‌دهد، بيان اين سخنان در گذشته بهانه‌اي بيش نبوده است.

وي با اشاره به تلاش‌هاي انجام شده براي كاستن برخي اختيارات رياست جمهوري، يادآورشد: اكنون برخي تلاش دارند كه اختيارات رييس جمهوري را كاهش دهند تا در كار قوه مجريه تداخل ايجاد شود.

حسيني تصريح كرد: اين كارها در حالي انجام مي‌شود كه با تقسيم مسئوليت بين قوا، در آن صورت كسي نمي‌تواند جوابگوي اقدامات انجام شده باشد.
نظرات بینندگان