arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۵ - ۱۶ آذر ۱۳۹۰

توضیح فرزین درباره کسری بودجه هدفمندی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون وزیر اقتصاد درخصوص برآورد کسری بودجه هدفمندی یارانه‌ها در گزارش کمیسیون طرح تحول اقتصادی اظهار داشت: در گزاشی که ما ارائه کرده‌ایم، هیچ کسری وجود ندارد.

به گزارش انتخاب به نقل از شبکه ایران، محمدرضا فرزین با اشاره به گزارش عملکرد 9ماهه دولت در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، گفت: گزارشی که ما ارائه کرده‌ایم مربوط به دوره سه ماه پایانی سال گذشته و شش ماه ابتدایی سال جاری است، یارانه ها کسری ندارد و آن پولی که متعهد هستیم را تا پایان سال می‌پردازیم.

وی درخصوص برآورد کسری بودجه هدفمندی یارانه‌ها در گزارش کمیسیون طرح تحول اقتصادی اظهار داشت: در گزاشی که ما ارائه کرده‌ایم هیچ کسری ندارد.

معاون وزیر اقتصاد، ادامه داد: در گزارشی که ارائه شده، درآمدها و هزینه‌ها مشخص است و برآورد می‌شود که در شش ماه دوم سال هم همین روند ادامه یابد.

وی در پاسخ به این سوال که در صورتی که دولت تا پایان سال قیمت‌ها را اصلاح نکند، 54 هزار میلیارد تومان از یارانه‌ها استحصال نمی‌شود و با کسری بودجه مواجه خواهد شد، گفت: 54 هزار میلیارد تومان عددی است که باید به آن دقت بیشتری کرد.

فرزین با اشاره به جزئیات اختصاص یارانه به بخش‌های مختلف، بیان کرد: از این مبلغ چهار هزار میلیارد تومان برای دولت و 10 هزار میلیارد تومان برای شرکت‌های دولتی است که چهار هزار میلیارد تومان آن برای بخش برق و شش هزار میلیارد تومان برای تولید است، همچنین 40 هزار میلیارد تومان نیز به خانوارها پرداخت می‌شود.

وی افزود: براساس بودجه سال جاری سهم خانوار از درآمد هدفمندی یارانه‌ها به 80 درصد رسید و سهم تولید به 20 درصد کاهش یافت. همچنین سهم دولت از درآمد اصلاح قیمت‌ها حذف شد.

نظرات بینندگان