arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۵۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۳ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۷

مهم ترین رویدادهای امروز دنیای IT و تکنولوژی؛ از نقش شبکه های اجتماعی در حمله مرگبار به مساجد نیوزیلند تا تصمیمات جدید مایکروسافت

انتخاب هر شب اخبار و رویدادهای روز دنیای تکنولوژی و آی تی را گلچین کرده و به صورت خلاصه منتشر می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انتخاب هر شب اخبار و رویدادهای روز دنیای تکنولوژی و آی تی را گلچین کرده و به صورت خلاصه منتشر می کند.

برترین خبرهای حوزه فناوری طی  24 ساعت اخیر را اینجا بخوانید:

امروز دو مسجد سرشناس نیوزیلند شاهد حملاتی مرگبار بودند. متاسفانه یکی از ضاربین این حملات در تمام مدت اقدام خشونت بار خود در حال پخش آنلاین رفتار خود از طریق دوربینی نصب شده روی کلاهش بود، در این شرایط یک سوال مهم مطرح می شود؛ آیا شبکه های اجتماعی قادرند ویدئوهای اینچنینی و مخرب را به سرعت کنترل کنند؟مشروح خبر را اینجا بخوانید. 

تویوتا و پاناسونیک، در طول بازی های المپیک تابستانی توکیو، روباتهایی ویژه را برای کمک به تماشاگران ارائه می کنند. قرار است این روبات ها وظیفه همیاری تماشاگران را بر عهده داشته باشند.مشروح خبر را اینجا بخوانید. 

خبر تیراندازی در مساجد نیوزیلند که با ده ها کشته و زخمی همراه بود، به سرعت از طریق شبکه های اجتماعی پخش شد. در این میان برخی از افراد حامی خشونت با انتشار تصاویر، ویدئوها و پیام هایی از این جریان مرگبار حمایت کردند و در مقابل آنها، مدیران شبکه های اجتماعی نیز سکوت نکردند و به سرعت شروع به حذف محتواهای حامی خشونت کردند.مشروح خبر را اینجا بخوانید. 

مایکروسافت اعلام کرده که طرحی آزمایشی را آغاز کرده که بر اساس آن ظرفیت تماس هایاسکایپ 50 نفری می شود.این طرح امکان برگزاری تماس های ویدئویی بزرگ را فراهم می کند.مشروح خبر را اینجا بخوانید. 

مایکروسافت اعلام کرده که به روز رسانی ویندوز 7 را در سال 2020 متوقف خواهد کرد، اما در عین حال برای ویندوز 10 برنامه هایی ویژه خواهد داشت که از ماه آینده اغاز خواهند شد.مشروح خبر را اینجا بخوانید. 

چین برای نخستین بار در سال جاری در حوزه انتشار مقالات هوش مصنوعی از آمریکا  سبقت می گیرد. بر اساس براوردهای اولیه، نرخ این سبقت احتمالا 50 درصدی خواهد بود.مشروح خبر را اینجا بخوانید.

فیس بوک قصد دارد به زودی مسیرهای بازی گیمرها را تسهیل کند. درواقع به زودی شاهد امکان جستجو و مشاهده سریعتر بازی ها توسط بازیکنان حرفه ای خواهیم بود.مشروح خبر را اینجا بخوانید. 

نظرات بینندگان