arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۵۹۲۷
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۹ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۷

سیل در گلستان/ آماده باش مردم گمیشان برای تخلیه خانه های خود

فرماندار شهرستان گمیشان گلستان با بیان اینکه بارش باران ظرفیت آب سدها را تکمیل و موجب سرریزشدن آنها و در نتیجه به راه افتادن جریان آب در برخی از شهرها و روستاها شده است، گفت که ستاد مدیریت بحران منطقه پس از بررسی وضعیت خانه هایی که در مسیر سیلاب ها قرار دارد دستور قطعی برای تخلیه خانه ها را صادر خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

فرماندار شهرستان گمیشان استان گلستان با بیان اینکه بارش باران ظرفیت آب سدها را تکمیل و موجب سرریزشدن آنها و در نتیجه به راه افتادن جریان آب در برخی از شهرها و روستاها شده است، گفت که ستاد مدیریت بحران منطقه پس از بررسی وضعیت خانه هایی که در مسیر سیلاب ها قرار دارد دستور قطعی برای تخلیه خانه ها را صادر خواهد کرد.

امیر شیر توماج عصر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار کرد: با توجه به افزایش آب ورودی به رودخانه گرگانرود در این شهرستان، هشدار لازم برای تخلیه این روستاها به ساکنان داده شده و اهالی آماده ترک خانه ها هستند.

به گفته فرماندار ، مردم روستاهای خواجه نفس، دهنه، قرمسه، کملر، غفار حاجی، بصیرباد، توماج چارقلی، قره کیله، خواجه نفس، توماجلر چارقلی، گامشلی خواجه نفس این شهرستان آماده تخلیه خانه ها برای جلوگیری از خسارت احتمالی سیل هستند.

وی بیان کرد: دستور قطعی ترک روستاها صرفا پس از بررسی کارشناسی ستاد مدیریت بحران داده خواهد شد و شهروندان از توجه به شایعات و اخبار غیررسمی خودداری کنند.

فرماندار گمیشان افزود: با توجه به نزدیک شدن حجم روان آب های مناطق بالادستی استان به گمیشان و رودخانه گرگانرود و همچنین بازگشایی احتمالی سدها، پیش بینی های لازم برای برخورد با حوادث احتمالی انجام شده است.

وی گفت: در صورت تخلیه احتمالی این روستاها، مناطق اسکان اضطراری در شهر گمیش تپه پیش بینی شده و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

بارش شدید باران، برف و وزش توفان که از شامگاه دوشنبه در مناطق گوناگون گلستان آغاز شده، ظرفیت آب سدها را تکمیل و موجب سرریزشدن آنها و در نتیجه به راه افتادن جریان آب در برخی از شهرها و روستاها شده است.

مسوولان گلستان تلاش می کنند با تخلیه برخی روستاهای حاشیه این سدها و رودخانه های طغیان کرده، از احتمال بروز خسارت و تلفات ناشی از سیل احتمالی را تا حد امکان کاهش دهند.

نظرات بینندگان