arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۶۳۷۰
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۳ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۸

راهکار جالب پلیس بریتانیا برای رهایی گروگان ها معرفی شد / استفاده از کدهای سه کلمه ای!

پلیس بریتانیا تصمیم گرفته برای مبارزه با جرائم مختلف و به ویژه عملیات هایی مثل عملیات "رهایی گروگان" از یک اپلیکیشن استفاده کند که کدهای موقعیت مکانی را با سه کلمه رمزی اعلام می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پلیس بریتانیا تصمیم گرفته برای مبارزه با جرائم مختلف و به ویژه عملیات هایی مثل عملیات "رهایی گروگان" از یک اپلیکیشن استفاده کند که کدهای موقعیت مکانی را با سه کلمه رمزی اعلام می کند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، "what3words" یک سیستم "ژئوکدینگ" است که موقعیت های مکانی را کدگذاری می کند. اما برخلاف سیستم های رایج و موجود، این سیستم برای کدگذاری از روشی متفاوت استفاده می کند. درواقع این سیستم نام و آدرس یک مکان را به شکل سه واژه به ظاهر عادی و در باطن رمزی اعلام می کند.

اکنون پلیس بریتانیا قصد دارد با کمک همین شیوه و با به کارگیری What3words برای پیدا کردن  افراد مختلف راهی جدید پیدا کند. با یان روش هنگامی که آدرس ارسال می شود، سیستم های امدادی می توانند به سرعت نیروهای خود را به حداقل چند نقط بریتانیا ارسال کنند.

یک نکته مهم و مثبت در مورد استفاده از این شیوه این است که برای مثال یک گروگان می تواند تنها با سه کلمه ساده به شکل رمزی جای خود را با پلیس به اشتراک بگذارد. در حال حاضر بریتانیا این سرویس را در مرکز پلیس آون و سامرست، پلیس وسترن یورکشایر و کمبریج، مورد استفاده قرار داه است. افزون بر این ها آتش نشانی بریتانیا نیز در حال برنامه ریزی برای این سیستم است.

درواقع با کمک این سیستم  هنگامی که مردم در شرایط اضطراری قرار دارند، اپراتورها می توانند یک پیام متنی را ارسال کنند که صفحه نقشه What3words را در مرورگر  آنها همراه با موقعیت سه کلمه ای نشان می دهد.این ایده جالب در عصر نقشه برداری دیجیتال به شدت مورد توجه است. نمونه مهم دیگر از اهمیت این سرویس کمک به زنانی است که مورد آزار قرار گرفته اند یا کودکانی که به شکل ناشناس سر راه گذاشته شده اند.

برنامه کاربردی What3words و وب سایت آن برای استفاده عموم رایگان است، اما این شرکت در تلاش است تا با ارائه خدمات به اتومبیل ها از سرویس خود سود ببرد. رانندگان برخی از مدل های جدید مرسدس می توانند دستورالعمل های تعیین مسیر خود را با استفاده از سیستم 3 کلمه ای مشخص کنند.

جالب است بدانید که این برنامه به نقشه های پیشرفته ای مانند نقشه گوگل و نقشه های اپل مرتبط نشده  و در واقع نقشه گوگل دارای سرویس رقیب خود به نام plus codes است. تکنولوژی What3words حتی زمانی که یک تلفن آفلاین است کار می کند.

نظرات بینندگان