arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۶۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۳ - ۱۸ آذر ۱۳۹۰

نرخ مکالمات افزایش یافت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قائم مقام مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران با تشریح اجرای طرح یکسان سازی کدهای مخابراتی شهرستانهای استان تهران گفت: کار اجرایی هم کدی آغاز شده و شماره تمام مشترکان شهرستانهای استان تهران به 8 رقم تغییر می یابد.

ابراهیم یافتیان در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه امور ابتدایی هم کدی شماره های شهرستانهای استان تهران و تغییر آن به کد 021 هم اکنون آغاز شده است، اظهار داشت: تمامی اپراتورها، مخابرات تهران و شرکت ارتباطات زیرساخت در این زمینه با یکدیگر هماهنگ عمل خواهند کرد.

وی با بیان اینکه به تدریج و با قطع مقطعی شماره های تلفن مشترکان، کدهای جدید 8 رقمی وارد شبکه مخابرات تهران می شوند، ادامه داد: سعی می شود قطعی شماره مشترکان و ورود و دایر کردن کدهای جدید، کمترین مدت زمان ممکن را به همراه داشته باشد.
 
این مقام مسئول در شرکت مخابرات استان تهران با تاکید براینکه شماره تمامی مراکز مخابراتی به یکباره قطع نمی شود، افزود: دایر کردن شماره های 8 رقمی و تغییر کدهای جدید به صورت مقطعی برای مشترکان انجام می شود و این موضوع در شهرستانهای تهران به صورت کامل اطلاع رسانی شده است.
 
وی با بیان اینکه با حذف کدهای مخابراتی شهرستانهای تهران، شماره تمامی مشترکان این شهرستانها به 8 رقم تغییر می یابد، افزود: تنها 3 شماره اول مشترکان تلفن ثابت به 4 شماره تغییر می یابد.
 
یافتیان تصریح کرد: در این طرح 820 هزار شماره استان تهران 8 رقمی خواهد شد که 3 عدد اول پیش شماره های شهرستانهای ورامین، پاکدشت و پیشوا که به منطقه 3 مخابرات تهران ملحق می شوند، چهار رقمی شده و با عدد 3 آغاز می شود. همچنین پیش شماره های شهرستانهای دماوند و فیروزکوه که به منطقه 7 تهران ملحق شده اند، با 7 آغاز می شود.
 
وی ادامه داد: پیش شماره شهرستانهای اسلامشهر و رباط کریم و بهارستان که به منطقه 5 مخابراتی ملحق شده اند، با 5 آغاز می شود و پیش شماره شهرستانهای شهریار و ملارد که به منطقه 6 مخابراتی تهران ملحق شده اند، با 6 آغاز خواهد شد.

 

قائم مقام مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران با تاکید بر اینکه ادارات کل مخابراتی شهرستانهای مذکور تغییری نخواهد کرد و مشترکان باید به همان مراکز مخابرات قبلی در صورت بروز مشکل مراجعه کنند، افزود: با اجرای طرح هم کدی در تهران نرخ پالس مکالمات به 51.43 ریال تغییر خواهد یافت که این به نفع مشترکان شهرستانهای تهران خواهد بود.
 
وی گفت: برای مثال تاکنون مشترکان شهرستان فیروزکوه، بابت تماس با تهران به ازای هر دقیقه 268.2 ریال در روز و 178.8 ریال در شب پرداخت می کردند که با اجرای هم کدی هر 2.24 دقیقه معادل یک پالس و به ازای هر دقیقه 22.95 ریال از ساعت 7 صبح تا 13 پرداخت خواهند کرد همچنین از ساعت 13 تا 22 هر 2.68 دقیقه یک پالس محسوب شده و از ساعت 22 تا 7 صبح هم هر 3.23 دقیقه یک پالس محسوب می شود.
 
به گزارش مهر، پیش شماره های قدیم و جدید تغییر یافته شهرستانهای تهران در لینکهای زیر قابل دسترسی است:

پیش شماره های قدیم و جدید شهرستانهای ورامین، پیشوا و پاکدشت از مراکز الحاقی منطقه 3
 
پیش شماره های قدیم و جدید شهرستانهای اسلامشهر ، رباط کریم و گلستان از مراکز الحاقی منطقه 5
 
پیش شماره های قدیم و جدید شهرستانهای شهریار و ملارد از مراکز الحاقی منطقه 6 
 
پیش شماره های قدیم و جدید شهرستانهای فیروزکوه و دماوند از مراکز الحاقی منطقه 7
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
0
19
دستشون درد نکنه که دوباره قیمت تلفن رو هم بردن بالا.واقعا خسته نباشن.منتظر خبرهای جدیدی از گرانی های مجددتان هستیم.تو رو خدا خجالت نکشیدااااااااااا
نظرات بینندگان