arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۶۷۷۳
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۹ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۸

مدیرعامل سد و نیروگاه دز: سرریز سد صحت ندارد

رئوفی نسب مدیرعامل سد و نیروگاه دز گفت: با هماهنگی سازمان آب و برق خوزستان میزان خروجی آب این سد به ۹۰۰ متر مکعب بر ثانیه رسید. تا این لحظه جای هیچ نگرانی نیست، اما براساس اطلاعاتی که داریم، آستانه تحمل سیل‌بند‌های پایین دست کرخه کمتر از ۱۰۰۰ مترمکعب است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مدیرعامل سد و نیروگاه دز گفت: با هماهنگی سازمان آب و برق خوزستان میزان خروجی آب این سد به 900 متر مکعب بر ثانیه رسید.

سعید رئوفی نسب، مدیرعامل سد و نیروگاه دز بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با فارس در اندیمشک، اظهار کرد: با هماهنگی سازمان آب و برق خوزستان میزان خروجی آب این سد به 900 متر مکعب بر ثانیه رسید.

وی گفت: تا این لحظه جای هیچ نگرانی نیست اما براساس اطلاعاتی که داریم، آستانه تحمل سیل‌بندهای پایین دست کرخه کمتر از 1000 مترمکعب است.

مدیرعامل سد و نیروگاه دز افزود: مقدار آب رها سازی شده باید افزایش یابد اما تاکنون برای جلوگیری از خسارت بیشتر به مردم، آب رهاسازی شده کنترل شده است و به تناسب زمان مقدار خروجی را تنظیم می‌کنیم.

وی بیان کرد: هیچ گونه خطری مقاومت سد دز را تهدید نمی‌کند و برای رهاسازی آب تابع سیاست‌های سازمان آب و برق هستیم.

مدیرعامل سد و نیروگاه دز گفت: میزان آب رهاسازی شده850مترمکعب بر ثانیه بوده که هم اکنون به 900 مترمکعب بر ثانیه رسیده و این حجم از آب خسارتی برای شهرها و روستاهای مسیر آب به وجود نخواهد داشت.

رئوفی نسب افزود: درصورت بارش باران در پایین دست و افزایش روان آبها، ممکن است بصورت موقت سرریزها را ببندیم تا سیل در پایین دست تشدید نشود.

نظرات بینندگان