arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۶۹۸۲
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۹ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۸

معاون وزیر صنعت: 80 درصد واحدهای شهرک صنعتی آق قلا خسارت دید

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برپایه ارزیابی و برآوردهای اولیه، 80 درصد واحدهای تولیدی مستقر در فاز سه شهرک صنعتی آق قلا دچار سیلاب و آبگرفتگی شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون وزیر صنعت: 80 درصد واحدهای شهرک صنعتی آق قلا خسارت دیدبا آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی از هفته گذشته بیش از 300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.
بخش زیادی از مناطق شمالی و غربی گلستان شامل مزارع کشاورزی، راه ها، خانه های شهری و روستایی بویژه در منطقه آق قلا به زیر آب رفته است.
به گزارش تارنمای سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز (دوشنبه) برای رسیدگی و پیگیری مسائل و مشکلات مربوط به واحدهای صنعتی سیل زده در شهرک‌ صنعتی آق قلا حضور یافت و در جریان حجم خسارت‌های وارد شده به این شهرک و واحدهای تولیدی مستقر در آن قرار گرفت.
شهرک صنعتی آق قلا با مساحت 168 هکتار 220 واحد بهره‌بردار را در خود جای داده است که در نزدیک به 170 واحد صنعتی آن 2هزار و 700 نفر در حال فعالیتند.
«محسن صالحی‌نیا» پس از بازدید از تاسیسات و زیرساخت‌های آسیب دیده شهرک‌ صنعتی آق قلا، در نشست با صاحبان واحدهای صنعتی خسارت دیده گفت: حداقل دبی سیلاب حدود چهار برابر ظرفیت گرگانرود و میزان بارش در نقاطی از استان در یک شبانه روز به اندازه 70 درصد متوسط بارش سالیانه بود و خسارت‌های زیادی را به واحدهای تولیدی شهرک صنعتی آق قلا وارد کرد.
این مسوول افزود: در چند روز گذشته بر اثر سیلاب به بخش‌های زیادی از تاسیسات شهرک صنعتی آق قلا از جمله فضای سبز، تصفیه‌خانه فاضلاب، استفاده مجدد از پساب، ایستگاه تی.بی.اس(تقلیل فشار گاز) و تاسیسات برق، مخابرات و آبرسانی خسارت وارد شد.
وی تاکید کرد تا پایان هفته باید حجم خسارت‌های وارد شده به فاز سه این شهرک صنعتی به طور دقیق و مستند ارزیابی‌ و مشکلات زیرساختی آن رفع شود و اقدام های اولیه و تکمیلی برای کمک به کاهش خسارت به واحدهای صنعتی باید تا دستیابی به سطح پایدار تداوم یابد.
صالحی نیا ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان گلستان با مشارکت واحدهای تولیدی برای تامین کالاهای مورد نیاز مانند آب آشامیدنی و پیش‌بینی برای استفاده از سوله واحدهای تولیدی به منظور انتقال مواد اولیه و بخشی از ماشین‌آلات، اقدام کرده است.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: محوطه عمومی مرکز خدمات فناوری و کسب و کار شهرک صنعتی آق قلا برای کمک رسانی بالگردهای امدادی در اختیار جمعیت هلال احمر و سایر نهادهای امداد رسان قرار گرفته است.
وی از تشکیل کارگروه ویژه با عضویت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، اداره کل اطلاعات، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی و استفاده از ظرفیت ستاد اقتصاد مقاومتی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای اتخاذ تدابیر عملیاتی به منظور حل مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی آسیب دیده استان خبر داد.
صالحی‌نیا همچنین از اعطای کمک‌های بلاعوض و تسهیلات کم بهره و معافیت‌های بیمه‌ای و مالیاتی به‌عنوان بخشی از راهکارهای حمایتی دولت نام برد تا واحدهای تولیدی خسارت دیده در چهار استان گلستان، مازندران، سمنان و خراسان شمالی فعالیت‌های خود را از سر بگیرند.

نظرات بینندگان