arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۷۲۲۰
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۹ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۸

سیدحسن نصرالله: تصمیم ترامپ توهین به جهان اسلام بود / تنها راه باز پس گیری جولان شمالی مقاومت است

سید حسن نصرالله دبیر کل جنبش حزب الله لبنان تاکید کرد: تصمیم ترامپ در ارتباط با جولان اشغالی توهین به جهان اسلام بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نصرالله: تصمیم ترامپ توهین به جهان اسلام بودسیدحسن نصرالله که عصر سه شنبه در ارتباط با آخرین تحولات لبنان و منطقه سخن می گفت با تبریک عیدهای مبعث و بشارت به همه مسلمانان و مسیحیان و تسلیت شهادت امام موسی کاظم (ع) به ملت و مرجعیت عراق، افزود: در ارتباط با قضیه جولان همه در ارتباط با آن اشتراک نظر دارند که این یک سرزمین اشغالی است ولی ترامپ بدون توجه به این نظرات آن را به اسراییل واگذار کرد.
وی با اشاره به این که بیشتر کشورهای عربی و اسلامی دوست و همپیمان امریکا هستند ولی باز هم ترامپ این کار را انجام داد و این کار به نفع اسراییل است ، افزود، بعد از موضوع جولان باید همه مردم در جهان عرب و اسلام بداند که ارزش آنها نزد امریکا و ترامپ چه میزان است.
دبیر کل جنبش حزب الله لبنان با اشاره به این که صدور فرمان الحاق جولان به رژیم اشغالگر قدس از سوی ترامپ یک موضوع مهم برای جهان اسلامی است، تاکید کرد، این یک حادثه مهم است و فیصله دهنده است در تاریخ عربی و اسراییل و خاک و مقدسان ما را تهدید می کند و محکومیت در این ارتباط دیگر فایده ندارد و می خواهم به بعضی این موضوعات اشاره کنم.
وی ادامه داد، اعتراف امریکایی و عجله در امضا اولا توهین و کم شمردن جهان اسلام و عرب است و یک اجماعی در جهان عرب و اسلام وجود دارد و همه ملت ها و دولت ها صدها میلیون عرب و میلیارد مسلمان با خیلی از آنها ترامپ دیدار کرد و همه اینها اجماع کردند که جولان خاک سوریه و ترامپ به اینها اهمیت نداد و این کار وی توهین است.
سید حسن نصرالله خاطر نشان کرد، حرف اساسی من امروز در همین حال واکنش به حرف های وزیر خارجه امریکا در لبنان بود و در خواست هایی که از نیروهای سیاسی لبنان کرد .

مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا در جریان سفر جمعه 2 فروردین ماه خود به لبنان تلاش کرد تا با ایجاد اختلاف بین گروه های لبنانی و حزب الله و در یک دخالت آشکار در امور داخلی این کشور اوضاع را به نفع رژیم صهیونیستی با توجه به انتخابات پیش رو تغییر دهد.
پاسخ کوبنده مقام های لبنانی اعم از رئیس جمهوری ، رئیس مجلس، نخست وزیر و وزیر خارجه مبنی بر این که حزب الله یک گروه با خاستگاه مردم است و در یک ساز و کار قانونی و دمکراتیک بر اساس انتخابات وارد مجلس و دولت شده است ، موجب شد تا تمام تیرهای وزیر خارجه امریکا به سنگ بخورد و دست خالی از لبنان به امریکا بازگردد.
سید حسن نصرالله آخرین بار 17 اسفند ماه و قبل از آن نیز 17 بهمن به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران سخنرانی کرده بود. 
سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی امروز فاجعه موصل به مردم عراق و خانواده افراد داغداری که بستگان آنان در این کشتی غرق شدند، تسلیت گفت.
وی همچنین از اقدام متحورانه ابولیلی در حمله به نظامیان صهیونیست و مقاومت های مردم یمن در برابر حملات ائتلاف و تبریک به انصارالله به خاطر کارهای شجاعانه در پنجمین سال حمله به این کشور تقدیر کرد.
این خبر در حال تکمیل است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان