arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۷۵۳۱
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۰ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۸

قطر:جنگ یمن باید متوقف شود

'لولوه خاطر'سخنگوی وزارت خارجه قطر گفت: اقدامات ائتلاف سعودی در یمن فقط اوضاع انسانی را وخیم تر می کند و این جنگ باید متوقف شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قطر:جنگ یمن باید متوقف شودبه گزارش روز پنجشنبه پایگاه 'الخلیج آنلاین' الخاطر در همایشی در واشنگتن افزود: اوضاع یمن بی هدف به پیش می رود.
وی بیان کرد: قطر عضوی از ائتلاف حمله کنندگان به یمن بود و قرار بود عملیات محدودی را در چند هفته انجام دهد ولی تاکید می کنیم که حتی یک نظامی قطری وارد خاک یمن نشد.
الخاطر اضافه کرد: نقش کنونی قطر در موضوع یمن فقط ارائه کمک های انسانی با هماهنگی سازمان ملل متحد است.
عربستان از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند. 
تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 16 هزار یمنی بی گناه و ویرانی زیر ساخت های این کشور شده است. 
وی درباره محاصره و تحریم قطر از سوی برخی کشورهای عربی نیز گفت: این محاصره، قطر را در امنیت غذایی و سیاست خارجی مستقل تر کرد.
سخنگوی وزارت خارجه قطر بیان کرد: تعطیلی شبکه الجزیره همچنان از درخواست های کشورهای محاصره کننده قطر است.
الخاطر افزود: مشکل این کشورها این است که نمی خواهند صداها و نظرات مخالف را بشنوند.
عربستان ، امارات ، بحرین و مصر از 5 ژوئن 2017 (15 خرداد 96) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم تمامی روابط خود با این کشور را قطع کردند و مرزهای زمینی ، دریایی و هوایی با قطر را بستند.
تحریم کنندگان 13شرط برای از سرگیری روابط تعیین کردند اما دوحه می گوید که این شروط ناقض اصل حق حاکمیت کشور است و تاکنون به آن عمل نکرده است .

نظرات بینندگان