arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۷۶۶۱
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۸ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۸

آمار سفرهای نوروزی از 28 اسفند تا کنون: 34 میلیون نفر

ناظر عالی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گفت: طبق آخرین آمار از 28 اسفندماه 97 تاکنون 34 میلیون نفر مسافر و گردشگر نوروزی به اقصی نقاط کشور سفر کرده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ناظر عالی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گفت: طبق آخرین آمار از 28 اسفندماه 97 تاکنون 34 میلیون نفر مسافر و گردشگر نوروزی به اقصی نقاط کشور سفر کرده اند.

سید محمدکاظم خلدی نسب روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در بندر گناوه استان بوشهر افزود: میزان ورود گردشگران خارجی نیز در این بازه زمانی نسبت به سال گذشته 31 درصد رشد داشته است.

وی اظهارداشت: تلاش می کنیم با هماهنگی بین دستگاههای مختلف تسهیلات و بسترهای لازم برای ورود گردشگران به اقصی نقاط کشور و توسعه گردشگری داخلی ایجاد شود.

خلدی نسب گفت: باتوجه به اینکه همگانی و متراکم کردن سفر درطول فصول سال یکی از سیاست هایی است که در برنامه کاری قرار گرفته ، از 3 سال پیش کمیته ای برای تهیه و تدوین بسته های ارزان سازی سفر تشکیل تا هموطنان بتوانند به اقصی نقاط کشور نه تنها در نوروز بلکه در بقیه ماهها سفر کنند.

مشاور معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: دراین ارتباط نشستی با اعضای کمیته متشکل از سازمان ها و حوزه های تخصصی راه و شهرسازی ، هتل ها و استانهای کل کشور در 2بازه زمانی 15 روزه در ماههای مختلف سال برگزار و دراین راستا سازمان هواپیمایی، شرکت اتوبوسرانی، راه آهن و هتل ها با همکاری بخش خصوصی آمادگی و همکاری خود را در زمینه ارایه خدمات دهی با قیمت مناسب اعلام تا مردم بویژه اقشار مختلفی که فرصت فراغت و سفر دارند استفاده ببرند.

خلدی نسب گفت: وظیفه داریم به عنوان ناظران ستاد مرکزی از استان ها و اقصی نقاط مختلف بازدید و از نزدیک از روند خدمات رسانی و زحمات مقامات استانی و فرماندارن و کلیه دستگاههای مرتبط قرار گیریم.

ناظر عالی ستادمرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور افزود: این ستاد بیش از 22 بازرس و 10 کمیته تخصصی دارد که به عنوان ناظر براساس دستورالعمل و چارچوب تعیین شده هرکدام انجام وظیفه می کنند.

وی یادآورشد: در استان بوشهر با استاندار و معاونان نشست برگزار شد و تلاش خواهیم کرد تسهیلات و امکانات بیشتری برای رفاه و آسایش هموطنان دراین استان فراهم تا با رضایت و خاطره ای خوش سفر خودرا به پایان برسانند.

خلدی نسب گفت: باتوجه به اینکه شهرستان گناوه از نقاط گردشگرپذیر و شلوغ در ایام تعطیلات نوروز است با حضور مقام های استان بوشهر جدولی تهیه شده تا در یک بازه زمانی بسته ای برای این منطقه آماده و با حضور بخش های مختلف ، تشکل ها و حوزه های مختلف تخصصی بتوانیم شرایطی فراهم کنیم پیش نیازها ، امکانات و تجهیزات لازم را برای سال آینده فراهم و سفری خوش برای هموطنان رقم خورد.

شهرستان‌ گناوه در شمال استان بوشهر بلحاظ دارا بودن جاذبه های متعدد نظیر ساحل و دریا، ارزانی سفر و اقامت، و فور کالاهای خارجی و آب و هوای مناسب ماه های پایانی سال به قطب گردشگری داخلی و به یکی از پر رونق‌ترین شهرهای گردشگری جنوب کشور و اقامت پذیر تبدیل شده است.

نظرات بینندگان