arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۷۶۷۴
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۲۰ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۸

افزایش سطح سیلاب در برخی از مناطق سیل زده شهرستان آق‌قلا

نماینده جمعیت هلال احمر در ستاد مدیریت بحران شهرستان آق‌قلا از افزایش سطح آبگرفتگی و سیلاب در برخی از مناطق این شهرستان خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جواد بیاری جمعه شب در ارتباط با آخرین وضعیت سیل و آبگرفتگی در این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به افزایش روان‌آب‌ها در این شهرستان، چندین تیم کارشناسی در حال بررسی این موضوع هستند تا این آب‌های جزیره‌ای را از بین ببرند، ضمن اینکه تا چند روز گذشته تمام این آب‌ها پیوسته بود و می‌توان گفت که بخش زیادی از شهر به‌صورت کامل زیر آب بوده است.
وی توضیح داد: آب در حال حاضر تخلیه شده است، در چند منطقه هنوز مدیریت بحران نتوانسته‌ آب‌ها را تخلیه کند تا روستاییان به روند عادی زندگی‌شان برگردند. از همان ابتدا هم هلال احمر اقدامات امدادرسانی را انجام داده است.
بیاری اضافه کرد: با توجه به نوع حادثه ،اقلام زیستی و خوراکی با فراوانی توزیع شده و آنچه حائز اهمیت است کمک‌های مردمی است که در برخی از مناطق توسط مردم توزیع شد. 
به گفته وی در یک بخش هم سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر متولی شده و در حال جمع‌آوری و سازماندهی کمک‌های مردمی است که این اقلام پس از کنترل و تفکیک در اختیار سیل‌زدگان قرار می‌گیرد.
نماینده هلال احمر در ستاد مدیریت بحران آق‌قلا در ارتباط با نحوه هماهنگی با سایر بخش‌ها نیز ،اظهارداشت: هماهنگی‌ها در شهر توسط فرمانداری و در روستا توسط بخشدار انجام شده به‌طور کل روند اجرایی کار به‌شکلی بوده که تیم‌های ارزیابی به مناطق مختلفی اعزام شدند و اگر شرایط افراد در روستا و شهرستان به حالت عادی برنگشته باشد و سرپناه خودشان را از دست داده باشند، سرپناه اضطراری برای آنها تأمین می‌شود و اقلام زیستی و خوراکی برای آنها ارسال می‌شود.
وی افزود:با توجه به موقعیت شهرستان آق‌قلا، تمام آب‌ها در شرقی‌ترین نقطه به اینجا ختم می‌شود، در این قسمت سطح آب و دمای هوا در برخی از قسمت‌ها افزایش یافته است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان