arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۷۶۹۸
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۳ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۸

نیروی دریایی ارتش فعالیت خود را در مناطق سیل زده گلستان تشدید کرد

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تشدید فعالیت های نیروهای تحت امرش در امدادرسانی به مناطق سیل زده گلستان گفت: از تمام راهکارها و ظرفیت برای بازگشایی آبراهه های نیمه مسدود منتهی به دریای خزر در پیرامون شهرستان گمیشان استفاده می کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نیروی دریایی ارتش فعالیت خود را در مناطق سیل زده گلستان تشدید کردامیر دریادار حسین خانزادی عصر جمعه پس از پایان سرکشی از مناطق سیل زده شمال غربی استان گلستان افزود: موقعیت مناطق آسیب دیده به طور مرتب پایش و بررسی می شود تا بتوانیم با ظرفیت‌های نیروی دریایی و ملی و تشدید خروج و هدایت سیلاب به سوی دریا؛ خسارت در شهرستان گمیشان را کاهش دهیم.
وی اضافه کرد: هم اکنون ادوات و تجهیزات لجستیکی نیروی دریایی ارتش مانند بالگردها، غواصی، قایق‌ها به همراه خدمات درمانی به حد نیاز در منطقه سیل زده گلستان مستقر و در حال خدمت رسانی و امداد هستند. 
فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر استمرار مساعدت به سیل زدگان گلستان گفت: فعالیت های امدادی و کمک ها نباید مقطعی باشد.
دریادار خانزادی بر لزوم تمرکز اقدامات در مناطق سیل زده گلستان به سمت کاهش آسیب‌ها و خسارات گفت: هر چه سرعت خروج آب از این مناطق و به خصوص سکونتگاه ها سریعتر باشد، امکان وارد شدن خسارت به بخش های گوناگون و زیرساخت ها و منازل شهروندان نیز کاهش خواهد یافت.
وی ادامه داد: نیروی دریایی ارتش با تمام تجهیزات آماده خدمت رسانی به خسارت دیدگان است و دوشادوش سایر نیروهای مسلح در کنار مردم آسیب دیده گلستان خواهد ماند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه اظهار کرد: مجموعه ظرفیت‌های دریای خزر در حوزه‌های ملی و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، باید توسعه پیدا کند.
دریادار خانزادی به وجود برخی محدودیت ها در مقوله رسوب برداری در دهانه رودخانه ها اشاره کرد و گفت در نیمه نخست سال 98 با تقویت فعالیت ها؛ دغدغه های حوزه بارج (شناورهای ترابری بزرگ) و کرین بارج (جرثقیل های شناور های ترابری) در دریای خزر برطرف می شود.

نظرات بینندگان