arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۷۷۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۸

دادستان کل آمریکا: به زودی نسخه‌ای از نتیجه تحقیقات مولر را منتشر می‌کنم

دادستان کل آمریکا در نامه‌ای به کنگره این کشور اعلام کرد که نسخه‌ای از نتیجه تحقیقات مولر درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات این کشور را تا دو هفته دیگر منتشر می‌کند. مولر در گزارش خود گفت که مدرکی درباره تبانی ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با روسیه نیافته است، اما درباره اتهام ترامپ مبنی بر پیشگیری از اجرای عدالت نظری نداد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دادستان کل آمریکا در نامه‌ای به کنگره این کشور اعلام کرد که نسخه‌ای از نتیجه تحقیقات مولر درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات این کشور را تا دو هفته دیگر منتشر می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، ویلیام بار دادستان کل و وزیر دادگستری آمریکا گفت که نسخه‌ای ویرایش شده از نتیجه ۴۰۰ صفحه‌ای تحقیقات مولر را تا اواسط ماه آوریل (دو هفته دیگر) منتشر می‌کند.

«بار» در نامه‌ای به کنگره آمریکا ضمن اعلام این خبر افزود: آماده است اول ماه مه (۱۱ اردیبهشت) در کمیته‌های قضائی سنا و مجلس نمایندگان این کشور درباره این گزارش به پرسش‌ها پاسخ دهد.

رابرت مولر بازپرس ویژه تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا دوم فروردین نتیجه تحقیقات دو ساله خود را به «بار» ارائه داد.

مولر در گزارش خود گفت که مدرکی درباره تبانی ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با روسیه نیافته است، اما درباره اتهام ترامپ مبنی بر پیشگیری از اجرای عدالت نظری نداد.

وزیر دادگستری آمریکا پس از آن خلاصه‌ای چهار صفحه‌ای از این گزارش را به کنگره کشورش ارائه داد و گفت که مدارک ارائه شده در این گزارش برای ایراد اتهام «پیشگیری از اجرای عدالت» علیه ترامپ کافی نیست.

دمکرات‌ها و شماری از جمهوریخواهان آمریکا که از انتشار خلاصه چهار صفحه‌ای گزارش مولر خشمگین شده بودند، اقدام به اعمال فشار بر وزارت دادگستری به منظور انتشار کامل یا بخش اعظمی از این گزارش کردند.

آدام شیف رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا که دمکرات‌ها اکثریت را در آن در اختیار دارند گفته است که قصد دارد تحقیقات علیه ترامپ را ادامه دهد.

شیف پس از تبرئه ترامپ از تبانی با مسکو گفت که بی تردید مدارکی در مورد این تبانی وجود دارد و کمیته تحت نظارت وی می‌تواند به این مدارک دست یابد.

وی همچنین مدعی شد که در تحقیقات مولر به این احتمال که ترامپ در معرض نفوذ قدرت‌های خارجی قرار گرفته یا نه، توجهی نشده است.

اگر تبانی ستاد انتخاباتی ترامپ با روس‌ها در گزارش مولر ثابت می‌شد، ممکن بود رئیس جمهوری آمریکا استیضاح شود و حتی تا آستانه سقوط پیش رود.

نظرات بینندگان