arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۷۸۲۲
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۶ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۸

بخوابید و 1800 دلار پول بگیرید!

اگر به شما بگویند می توانید ساعت ها بخوابید و جایزه هم بگیرید چه فکر می کنید؟ ناسا دقیقا همین کار را خواهد کرد! 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اگر به شما بگویند می توانید ساعت ها بخوابید و جایزه هم بگیرید چه فکر می کنید؟ ناسا دقیقا همین کار را خواهد کرد! 

ناسا به دنبال 12 مرد و 12 زن داوطلب است که بین 24 تا 55 سال سن داشته باشند و 60 روز به استراحت بپردازند. تمام داوطلبین باید به زبان آلمانی صحبت کنند. تختخواب ها در بخش تحقیقات پزشکی Envihab در مرکز هوافضای آلمان در شهر کلن قرار دارند. تمامی آزمایشات، صرف وعده های غذایی و فعالیت های تفریحی و سرگرمی در حالت درازکش روی تختخواب انجام می شوند.

کل پروژه 89 روز طول خواهد کشید که شامل 5 روز آشنایی اولیه، 14 روز استراحت و توانبخشی مخصوص فضانوردان در ابتدا و انتهای تحقیقات، و 60 روز استراحت در حالت درازکش روی تخت است. حرکات داوطلبین در این مدت کاملاً محدود خواهد شد تا احتمال فشار و کشیدگی روی عضلات، تاندون ها و سیستم اسکلتی به حداقل برسد.

تخت ها با شیب 6 درجه ای به سمت سر تنظیم شده اند تا جابجایی مایعات بدن در شرایط سفر فضایی را شبیه سازی کنند. نیمی از شرکت کنندگان در شرایط جاذبه مصنوعی قرار می گیرند. برای ایجاد جاذبه مصنوعی، محفظه با سرعت 30 بار در دقیقه می چرخد و خون را به سمت اعضای انتهایی بدن می راند. دانشمندان دائماً قابلیت های شناختی، قدرت عضلانی، تعادل و عملکرد قلبی-عروقی داوطلبین را می سنجند.

با اینکه 18000 دلار رقم قابل توجهی محسوب می شود، اما همان طور که خواندید شرکت کنندگان هم شرایط فوق العاده سختی را تجربه می کنند. داوطلبان احتمالی تا سوم خرداد ماه برای ثبت نام فرصت دارند.

دیجیاتو

نظرات بینندگان