arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۷۸۴۳
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۹ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۸

توییت مقتدا صدر پس از غیبت چند ماهه: جولان سرزمینی عربی است

مقتدا صدر رهبر جریان صدر و رهبر معنوی ائتلاف انتخاباتی سائرون عراق در توییتی با محتوای هشتگ 'الجولان_عربیه' (جولان سرزمینی عربی است) به اقدام آمریکا در تلاش برای مشروعیت بخشی به اشغال جولان از سوی اسرائیل واکنش نشان داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید مقتدا صدر رهبر جریان صدر در نخستین اظهارنظر خود پس از یک دوره بیش از سه ماهه، توییتی در دفاع از جولان سوریه منتشر کرد.

به گزارش ایرنا، مقتدا صدر رهبر جریان صدر و رهبر معنوی ائتلاف انتخاباتی سائرون عراق در توییتی با محتوای هشتگ 'الجولان_عربیه' (جولان سرزمینی عربی است) به اقدام آمریکا در تلاش برای مشروعیت بخشی به اشغال جولان از سوی رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.
این توییت بر خلاف معمول دیگر توییت‌های صدر، نه تنها محتوای طولانی ندارد بلکه بدون متن و صرفا بصورت یک هشتگ منتشر شده است.
پیشتر وزارت امور خارجه عراق و بسیاری دیگر از شخصیت‌ها و احزاب این کشور به این اقدام سوال برانگیز دونالد ترامپ برای بخشیدن سرزمین یک کشور دیگر به رژیم صهیونیستی واکنش نشان داده بودند.
آخرین توییت مقتدا صدر که آخرین اظهارنظر رسمی او پیش از یک دوره طولانی غیبت از صحنه سیاسی و اجتماعی عراق نیز بشمار می‌رود، در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۱۸ (۱۰ آذرماه ۹۷) و در قالب یک دعا منتشر شده بود.
درحالی که از آخرین توییت مقتدا صدر دیگر خبر تازه‌ای از وی وجود نداشت این امر سوالات و گمانه زنی‌هایی را در محافل سیاسی و افکار عمومی عراق در خصوص علت این غیبت ایجاد کرده بود.
سفر به خارج از کشور (لبنان) برای درمان و یا فاصله گرفتن از فعالیت سیاسی از جمله مهمترین گمانه زنی‌هایی بود که در این زمینه مطرح شد.

نظرات بینندگان