arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۷۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۷ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۸

ابراز تمایل مدیرعامل فیس بوک برای همکاری با دولت ها: ما نیاز به راهنمایی و تنظیم مقررات داریم

مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک اعلام کرده که دولت ها باید با شبکه های اجتماعی برای تدوین مقررات همکاری کرده و ایده هایی را ارائه دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک اعلام کرده که دولت ها باید با شبکه های اجتماعی برای تدوین مقررات همکاری کرده و ایده هایی را ارائه دهند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، مدیرعامل شرکت فیس بوک می گوید: "ما نیاز به نقش فعال تر  دولت ها و تنظیم کننده ها داریم.قانونگذاران اغلب به من می گویند که ما بیش از حد قدرت  داریم. من با این صحبت موافقم اما شبکه های اجتماعی نیاز به حمایت و راهنمایی دارند."

رئیس بزرگترین شبکه اجتماعی جهان می گوید که شرکت هایی مانند او مسئولیت های زیادی در زمینه مسائل مربوط به حفاظت از اطلاعات کاربران، مدیریت اطلاعات نادرست و تبلیغات سیاسی در سیستم عامل خود دارند. اما، او تاکید دارد که این  شرکت ها نیاز به راهنمایی دارند.

همانند گوگل، یوتیوب و دیگر شرکت های فناوری، فیس بوک نیز این روزها تحت فشار دولت ایاالات متحده، سناتورهای آمریکا و البته سازمان های اروپایی قرار دارد اما وی معتقد است برای حل مشکلات موجود نیاز به همکاری های بین ادارات و سازمان های قانونگذار و شبکه های اجتماعی وجود دارد.

پیش از این نیز زاکربرگ اعلام کرده بود که مایل است قوانینی جدید را برای حفظ اسرار کاربران تنظیم کند اما تا کنون به این وضوح پای قانونگذاران دولتی را به ماجرا باز نکرده بود. او در مقاله ای که به توضیح اهداف خود پرداخته می نویسد: "یک ایده شامل تشکیل نهاد های ثالث برای تنظیم استانداردهای توزیع محتوای مضر و اندازه گیری نرخ فعالیت شرکت ها علیه این استانداردها است." "مقررات تدوین شده می تواند خطوط اصلی را برای مواردی که ممنوع است تعیین کند و به شرکت ها پیشنهادهایی مثبت برای به حداقل رساندن ضررها ارائه کند. "

وی در بخشی دیگر از این مقاله می نویسد: "تصمیم گیری درباره اینکه آیا یک آگهی سیاسی است یا خیر همیشه به سادگی میسر نیست. سیستم های ما موثرتر خواهد بود اگر مقررات دولتی استانداردهای مشترکی برای تایید چهره های فعال سیاسی ایجاد کند.حفاظت از حریم خصوصی موثر، نیازمند یک چارچوب جهانی هماهنگ است.مردم در سراسر جهان خواستار تنظیم مقررات جامع حریم خصوصی شده اند."

نظرات بینندگان